تنفس مرگ در دل جنگل های رامسر پایان می‌یابد

شهردار رامسر از پیگیری و ساماندهی سایت زباله کلاکولی در منطقه جنگلی این شهرستان خبر داد.

علی امینی شاد شهردار رامسر با بیان اینکه حفظ جنگل‌های هیرکانی منطقه برای ما مهم است، گفت:امیدواریم بزودی شاهد کاشت درخت بر روی سایت زباله کلاکولی که در منطقه جنگلی این شهرستان قرار دارد، باشیم.

او توسعه پایدار را در گرو حفاظ منابع طبیعی و محیط زیست دانست و افزود: اگر رامسر شهرت جهانی دارد به واسطه نام و مواهب خداوندی است که در این شهرستان قرار دارد.

حسن باهری سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان رامسر نیز از مجموعه شهرداری خواست در مورد سایت زباله کلاکولی به تعهدات خود مطابق قرارداد (واگذاری موقت) عمل کرده و در صورت داشتن ایده یا پروژه تکمیلی در قالب طرح با اداره مکاتبه تا در چهارچوب قانونی بررسی و پاسخ داده شود.

او با بیان اینکه ظرفیت دپوی زباله در مراتع جنگلی این شهرستان به مرحله بحران رسیده است، افزود: برای حل این معضل و كاهش خسارت های زیست محیطی به طبیعت باید هر چه سریعتر گام های عملیاتی برداشت.

سایت زباله کلاکولی در منطقه جنگلی "اشکته چال" قرار دارد و بر اساس آمار‌های رسمی به طور متوسط روزانه ۷۰ تن زباله در این منطقه به شکل سنتی و غیربهداشتی دفن می‌شود، این مقدار زباله در فصول گردشگری روزانه به حدود ۱۲۰ تن هم می‌رسد.

کارشناسان محیط زست و بهداشت معتقدند ظرفیت دفن زباله در عرصه‌های جنگلی این منطقه تکمیل شده و حجم انبوهی از شیرابه پس از سرریز شدن وارد سفره‌های زیرزمینی و رودخانه‌های منتهی به دریای خزر این شهرستان می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سینا
۱۳:۳۷ ۱۷ آبان ۱۴۰۱
وسط جنگل های هیرکانی سایت زباله!!!!!!!!!!!!!!!!!
آخرین اخبار