روسیه: النصره قصد دارد به پایگاه «حمیمیم» حمله کند

یک مقام وزارت دفاع روسیه از نقشه جبهه النصره برای حمله به پایگاه هوایی مورد استفاده ارتش این کشور در خاک سوریه خبر داد.

اولگ یگوروف، معاون مرکز روسیه برای آشتی طرف‌های متخاصم در سوریه گفت: «طرف روسی اطلاعاتی در دست دارد مبنی بر اینکه تروریست‌ها در سوریه با استفاده از پهپاد‌های کامیکازه قصد حمله به پایگاه هوایی حمیمیم را دارند».

به گزارش خبرگزاری تاس، این مقام وزارت دفاع روسیه تاکید کرد: «شبه‌نظامیان گروه‌های تروریستی جبهه النصره و حزب ترکستان در حال طراحی حمله به پایگاه هوایی حمیمیم با استفاده از هواپیما‌های بدون سرنشین و پهپاد‌های کامیکازه هستند».

به گفته یگوروف، تروریست‌ها تعداد زیادی پهپاد با برد عملیاتی تا ۷۰ کیلومتر را در کارگاه‌های نزدیک شهرک «هربت الجوز» جمع‌آوری و تجهیز کرده اند. وی گفت: «بر اساس طرح فرضی تروریست‌ها، پهپاد‌ها وظیفه دارند سامانه‌های پدافند هوایی روسیه را منحرف کرده و تأسیسات پایگاه هوایی حمیمیم را هدف قرار دهند.»

گفتنی است، ورود نظامی روسیه به سوریه در سپتامبر ۲۰۱۵ و پس از درخواست رسمی دولت سوریه برای کمک نظامی علیه گروه‌های شورشی آغاز شد. اندکی پس از آغاز عملیات، مقامات روسی اعلام کردند که جدای از مبارزه با سازمان‌های تروریستی مثل داعش، اهداف روسیه شامل کمک به دولت سوریه برای بازپس‌گیری اراضی از گروه‌های مختلف ضد دولتی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۴ ۱۴ آبان ۱۴۰۱
تروریست‌ها خوب و بد هر دو سگ دست نشانده آمریکا، کشورهای اروپایی، عربستان سعودی، امارات، ترکیه و اسرائیل هستند.
جو بایدن بی ادب، رئیس جمهور آمریکا جنایتکار دیگر نمی تواند بر تجاوزات، جنایات وحشیانه، وحشی گری و غیرانسانی کاخ سفید و متحدانش و مزدورانشان در منطقه خاورمیانه و جهان سرپوش بگذارد.
آخرین اخبار