افزایش ابتلای کودکان به آنفلوآنزا در گلستان/خانواده ها بیشتر مراقب باشند

مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های مرکز بهداشت گلستان گفت: با شیوع آنفلوآنزا در استان ، موارد ابتلای کودکان به این بیماری رو به افزایش است.

باقری گفت: بر خلاف بیماری کرونا، اطفال بیشتر به آنفلوآنزا مبتلا می‌شوند و بروز این بیماری در کودکان به نسبت بزرگسالان شدید‌تر است.

مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های مرکز بهداشت گلستان با بیان اینکه خانواده مراقبت‌های خود را از اطفال بیشتر کنند افزود: کودکان سیستم ایمنی ضعیف تری دارند و زودتر به آنفلوآنزا مبتلا می‌شوند.

او ادامه داد:آنفلوآنزا در استان همچنان رو به افزایش است و توصیه می‌شود افرادی که بیماری زمینه‌ای مانند آسم، قلب، کبدی و کلیوی دارند بلافاصله پس از مشاهده اولین علائم به پزشک مراجعه کنند و مراقبت‌های لازم را انجام دهند.

باقری می‌گوید:بیماران از خود درمانی در منزل بپرهیزند چرا که ممکن است به دلیل استفاده از داروی نابجا، بیماری شدت پیدا کند و فرد را دچار ناراحتی و مشکلات بیشتری کند.

مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های مرکز بهداشت گلستان همچنین توصیه کرد: بیماران خاص، بیماران دیابتی، بیماران مبتلا به آسم و ضعف سیستم ایمنی حتما واکسن آنفلوآنزا را تهیه و دریافت کنند.

او افزود: بیماران خاص، مادران باردار و سالمندانی که در خانه سالمندان نگهداری می‌شوند به صورت رایگان واکسن آنفلوآنزا تزریق می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.