افزایش شیوع آنفلوآنزا در گلستان/ لزوم انجام واکسیناسیون

مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های مرکز بهداشت گلستان گفت:بیماری آنفلوآنزا در استان روند رو به افزایشی دارد و لازم است بیماران حتما واکسن بزنند.

باقری گفت:آنفلوآنزای نوع A در استان رو به افزایش است و از آنجایی که از همه افراد مبتلا به این بیماری نمونه گیری انجام نمی‌شود بنابراین آمار دقیقی در این خصوص در دست نیست.

او با بیان اینکه واکسن آنفلوآنزا در داروخانه‌ها موجود است افزود: به پرسنل بهداشت وپرستارانی که در معرض و تماس با بیماران هستند و بیماران خاص، مادران باردار و سالمندانی که در خانه سالمندان نگهداری می‌شوند رایگان تزریق می‌شود.

او با اشاره به اینکه در صورت ابتلای مادر باردار به آنفلوآنزا چندین برابر شدید‌تر خواهد بود افزود: بنابراین حتما باید مادران باردار از واکسن مخصوص به این افراد استفاده کنند.

باقری در مورد اینکه مادران باردار برای دریافت واکسن آنفلوآنزا به مراکز خدمات جامع سلامت مراجعه کنند می‌گوید: در صورت مواجهه با نبود واکسن مخصوص آن‌ها در این مرکز، حتما پرسیده شود که کی برای دریافت مراجعه کنیم، چون هر مرکز بهداشت سهمیه‌ای دارد و ممکن است تمام شده باشد.

مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های مرکز بهداشت گلستان به بیماران توصیه کرد: بیماران خاص، بیماران دیابتی، بیماران مبتلا به آسم و ضعف سیستم ایمنی حتما واکسن آنفلوآنزا را تهیه و دریافت کنند.

او همچنین به دانش آموزان، کارمندان و همه افرادی که در تماس با افراد دیگر هستند توصیه کرد: در صورت بروز علاِئم تنفسی، تب، سرفه و بدن درد حتما به پزشک مراجعه کنند و دانش آموزان نیز با نظر پزشک در مدت معین از حضور در کلاس درس بپرهیزند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.