مدیرعامل آب و فاضلاب آذربایجان شرقی مطرح کرد؛

نبود سد مشکل اصلی تامین آب شرب سراب

مدیرعامل آب و فاضلاب آذربایجان شرقی گفت: نبود سد آب شرب اصلی‌ترین مشکل در تامین آب مصرفی و مورد نیاز شهرستان سراب است.

آقای خانی در جلسه بررسی مشکلات طرح‌های آب و فاضلاب شهرستان سراب با اشاره به بحران آب در برخی مناطق روستایی و شهری  شهرستان سراب گفت: با اخذ مجوز و پیگیری از کمیسیون ماده ۲۳ می‌توان از آب سد میراکوه برای مصارف خانگی و صنعتی سراب استفاده کرد.

وی به ضرورت احداث مجتمع‌های آبرسانی در مناطق روستایی سراب اشاره کرد و افزود: با اجرای این طرح‌ها و تولید ۵۰ لیتر در ثانیه مشکل آب ۴۰ تا ۵۰ روستای شهرستان مرتفع می‌شود.

مدیرعامل آب و فاضلاب آذربایجان شرقی اصلاح و بازسازی شبکه‌های آب روستایی سراب را ضروری خواند و گفت: بیشتر شبکه‌های روستایی حدود ۳۵ سال پیش اجرا شده و روبه فرسودگی هستند از این رو آب و فاضلاب استان آمادگی دارد تا سقف ۳ میلیارد ریال برای بهسازی شبکه روستا‌های مشکل دار هزینه کند.

فرماندار سراب نیز با بیان اینکه ۵۵ روستا در این شهرستان با مشکل کم آبی و بحران آب مواجه هستند گفت: تفاهم عملیات آبرسانی به ۲۴ روستای این شهرستان با قرارگاه سازندگی منعقد شده و مشکل کمبود آب ۱۲ روستای دیگر نیز از طریق اعتبارات کمیته برنامه ریزی شهرستان و روستا‌های فاقد دهیاری حل خواهد شد.

آقای جهانی خواستار تسریع در اتمام عملیات طرح فاضلاب در مسکن مهر کیلگ آباد و شهرک علامه امینی و اجرای عملیات آبرسانی شهر مهربان و تجهیز ۶ حلقه چاه در شهرک صنعتی این شهرستان شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.