محقق شدن ۳۵ درصد از سهم اشتغال استان اصفهان

مدیرکارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان گفت: در ۷ ماهه امسال ۳۵ درصد از اشتغال استان اصفهان محقق شده است.

سید مهدی قائم مقامی با اشاره به سهم امسال استان اصفهان در ایجاد اشتغال گفت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، استان اصفهان را موظف به ایجاد ۸۰ هزار شغل کرده که تاکنون ۳۵ درصد آن ثبت و محقق شده، ولی این آمار به علت مشکلات اینترنت و ثبت نشدن اشتغال‌های جدید، دقیق و قطعی نیست.

او با بیان اینکه امسال اعتبارات استان دیر ابلاغ شده گفت: پرداخت دیرهنگام تسهیلات، افزایش قیمت‌ها و تورم نیز در به تاخیر انداختن بهره برداری از واحد‌های تولیدی و صنعتی موثر بوده است.

مدیرکارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان با پیش بینی اینکه اشتغال در شش ماهه دوم سال روند صعودی می‌گیرد ابراز امیدواری کرد تا پایان سال سهم اشتغال استان به طور کامل محقق شود.

قائم مقامی با اشاره به اینکه ایجاداشتغال برای دو بخش صنعت و خدمات تعریف شده گفت: کشاورزی نیز برای بخش خدمات تعریف شده، ولی سهم کمتری در حوزه اشتغال دارد.

به گفته استاندار اصفهان در یکسال گذشته ۲۱۹ واحد صنعتی احیا شده و احیای ۴۸۰ واحد صنعتی دیگر در استان تا پایان سال را در دستور کار است و نرخ بیکاری استان از ۱۲.۶ به ۱۰.۶ درصد رسیده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار