عضو هیئت مدیره انجمن ساتکا مطرح کرد؛

درآمدزایی از نیروگاه‌های تجدیدپذیر با وام‌های کم بهره

عضو هیات مدیره انجمن تجهیزات نیروگاه‌های تجدیدپذیر گفت: طبق مصوبه مجلس نیروگاه‌های ۵ کیلوواتی از وام کم بهره با سود ۴ درصد برخوردار خواهند شد.

محمود کریمی با اشاره به نیروگاه‌های خورشیدی حمایتی با بیان اینکه در توسعه نیروگاه‌های خورشیدی در دو بخش انشعابی و بزرگ مقیاس تعریف شده است، اظهار داشت: بنا بر این بود که نیروگاه‌های انشعابی از صفر تا ۲۰ کیلووات احداث شوند، اما امسال به ۵۰۰ کیلووات هم افزایش یافته است.

او افزود: در این بازه نیروگاه‌های خانگی زیرمجموعه نیروگاه‌های انشعابی یعنی بین ۰-۲۰ کیلووات هستند و نیروگاه‌های حمایتی صفر تا ۵ کیلووات خواهند بود.

عضو هیات مدیره انجمن تجهیزات نیروگاه‌های تجدیدپذیر در ادامه گفت: امسال طبق مصوبه مجلس نیروگاه‌های ۵ کیلوواتی از وام کم بهره با سود ۴ درصد برخوردار خواهند شد و این امکان را دارند که در سقف خانه‌ها اقدام به احداث نیروگاه کرده و درآمد کسب کنند.

وی خاطرنشان کرد: بودجه در نظر گرفته شده برای کمیته امداد ۲۵ هزار میلیارد تومان و برای بهزیستی ۱۰ هزار میلیارد تومان بوده است.

کریمی بیان داشت: در سال ۱۴۰۱ مبلغی به میزان ۶ هزار میلیارد تومان از محل سپرده قرض الحسنه در نظر گرفته شد و تفاهمنامه‌ای بین ۵ نهاد کمیته امداد، معاونت روستایی ریاست جمهوری، سازمان بهزیستی، بسیج سازندگی و ساتبا منعقد شد و مقرر شد که همکاری کرده و از این بودجه استفاده کنند.

وی ادامه داد: قرار شد ساتبا قرارداد خرید تضمینی ۲۰ ساله را به ازای هر کیلووات ساعت ۲۲۰۰ تومان منعقد کند و پله‌های کاهش نیز حذف شده است. توليدکنندگان برق پشت‌بامی ۲۲۰۰ تومان بابت هر یک کیلووات دریافت می‌کنند.

قرار شد ساتبا قرارداد خرید تضمینی ۲۰ ساله را به ازای هر کیلووات ساعت ۲۲۰۰ تومان منعقد کند و پله‌های کاهش نیز حذف شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۱ ۰۸ آبان ۱۴۰۱
چون کشور بدون گاز و نفتی هستیم و نیروگاه هم نمیتونیم بسازیم پولا رو خرج این جور چیزا میکنیم
آخرین اخبار