تاکید نماینده ولی فقیه استان آذربایجان شرقی بر دانش بنیان شدن بخش کشاورزی

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی بر دانش بنیان شدن بخش کشاورزی با رویکرد افزایش تولید تاکید کرد.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم در دیدار با وزیر جهاد کشاورزی گفت: تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی برای دانش بنیان شدن بخش کشاوری راهبردی مهم و اساسی است و باید بر آن اهتمام جدی شود.

او افزایش راندمان تولید در بخش کشاورزی را از نتایج دانش بنیان شدن این بخش دانست و گفت: با ورود شرکت‌های دانش بنیان در این حوزه باعث ارتقا سطح معیشت کشاورزان شده و کشور هم به سوی خودکفایی پیش خواهد رفت.

او کمبود منابع آب، بهره وری پایین و ناپایداری منابع تولید را از مهمترین چالش‌های این بخش برشمرد و از وزیر جهاد کشاورزی خواست برای حفظ امنیت غذایی، و منابع تولید و همچنین افزایش درآمد کشاورزان بیش از پیش تلاش کند.

در این دیدارآقای خرم  استاندار آذربایجان شرقی هم در سخنانی به ارائه گزارشی از وضعیت تولید محصولات کشاورزی ارائه کرد و گفت: استان آذربایجان شرقی به عنوان قطب مهم کشاورزی در کشور بیش از ۵ میلیون تن اناعع محصولات کشاورزی تولید و در اختیار مردم قرار می‌دهند.

او گفت: گندمکاران استان آذربایجان شرقی درتولید و تامین امنیت غذایی هموطنان تلاش می‌کنند و امسال سه برابر بیش از سال گذشته گندم تولید و در اختیار دولت قرارداده اند.

ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی هم در دیدار با تاکید براینکه بخش کشاورزی به سمت اقتصادی شدن پیش می‌رود، گفت: دولت با اجرای طرح کشاورزی قراردادی به دنبال اقتصادی کردن صنعت کشاورزی و حمایت از کشاورزان است.

 او افزود: امسال میزان تولید گندم از ۸ میلیون تن به ۱۱ میلیون تن افزایش یافته است و تولید جو ۳۰ درصد و برنج ۲۵ درصد افزایش یافته است که این امر نشانگر توجه جدی دولت برای حمایت بخش تولید است.

او  سندار کردن زمین‌های کشاورزی را از مهمترین اولویت‌های وزارت جهاد کشاورزی بیان کرد و ابراز امیدواری کرد دولت بتواند در سال‌های اخیر ۱۰۰ درصد زمین‌های کشاورزی را سندار کند تا این زمین‌ها از تصرف و طمع زمین خواران حفظ شود.

وزیر جهاد کشاورزی همچنین بهره مندی از طرح‌های دانش بنیان را گامی مثبت برای تامین امنیت غذایی جامعه عنوان کرد و از رونمایی ۹۵۵ نوع جدید بذور اصلاح شده در روز‌های آینده با حضور رئیس جمهور خبر داد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار