مدیریت سیب کشور به آذربایجان غربی رسید

مدیر صنایع فرآوری جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: امسال با ایجاد میز سیب مدیریت سیب کشور به آذربایجان غربی داده شده است.

محمد دِمُکری، مدیر صنایع فرآوری و غذایی جهاد کشاورزی آذربایجان غربی در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان گفت: امسال باغداران استان از ۶۲ هزار هکتار از باغات سیب استان بیش از یک میلیون ۱۲۰ هزار تن سیب درختی برداشت کردند.

وی اظهار کرد: ۲۵۰ هزار تن از این میزان تولید به عنوان سیب صنعتی به کارخانه‌های صنایع تبدیلی استان بب قیمت دوهزار پانصد تا چهار هزار تومان تحویل شده است که از این میزان تاکنون ۳۵ هزار تن کنسانتره تولید شده است.

دِمُکری با بیان اینکه امسال همکاری مناسبی بین مدیران صنایع فرآوری و باغداران برای خرید سیب صنعتی صورت گرفته است خاطرنشان کرد: قیمت خرید امسال ۴ هزار تومان است که نسبت به سال قبل افزایش ۳ برابری دارد.

مدیر صنایع فرآوری و غذایی جهاد کشاورزی آذربایجان غربی پایان ذخیره سازی سیب در ۴۶۰ سردخانه استان هم خبر داد و گفت: بیش از ۸۵۰ هزار تن سیب درجه یک و درجه ۲ ذخیره سازی شده است و به زودی صادرات سیب از استان به سمت بازار‌های هدف آغاز می‌شود.

وی افزود: با رایزنی‌های انجام شده کشور‌های روسیه، عراق، ازبکستان، هندوستان، پاکستان، افغانستان، ارمنستان، لیبی و مصر به عنوان بازار‌های هدف صادرات سیب انتخاب شده اند.

مدیر صنایع فرآوری و غذایی جهادکشاورزی آذربایجان غربی با بیان اینکه امسال با ایجاد میز سیب، مدیریت سیب کشور به استان آذربایجان غربی داده شده است تصریح کرد: رفع مشکل قرنطینه و مجوز‌های بهداشتی، ایجاد پایانه صادراتی سیب و رفع مشکل کشتی به شرق آسیا و هم چنین افزایش کامیون‌های یخچال دار به عنوان مهمترین مشکلات سال‌های اخیر صادرات سیب در دستور کار میز سیب قرار دارد.

دِمُکری همچنین از ایجاد دبیرخانه دائمی سیب در استانداری آذربایجان غربی نیز خبر داد و افزود: سیاستگذاری بازار داخلی و صادرات سیب و افزایش حمل و نقل ریلی این محصول از رویکرد‌های اصلی این دبیرخانه است.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته ۹۸۵ هزار تن سیب از کشور صادر شده است که ۵۹۱ هزار تن آن از آذبایجان غربی بوده است.

آذربایجان غربی با تولید یک سوم سیب کشور رتبه نخست در تولید این محصول را به خود اختصاص داده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.