مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور:

۳۴ هزار اتباع خارجی فعال حوزه اقتصادی و "دانش بنیان" در ایران شناسایی شده‌اند + فیلم

صادق رضادوست گفت: قرار است به اتباع خارجی فعال اقتصادی و سرمایه گذار در بخش دانش بنیان ایران تسهیلات ویژه از جمله اقامت ویژه اعطا شود.

 مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان پیرامون موضوع سرمایه گذاری اتباع خارجی از جمله اتباع افغانستانی در ایران گفت: هرکدام از اتباع خارجی خواستار سرمایه گذاری در داخل ایران مطابق قانون مصوب سرمایه گذاری مربوط می‌بایست ۲۵۰ هزار دلار سرمایه وارد کشور می‌کرد که البته با اصلاحات صورت گرفته این مقدار برای تسهیل و جذب سرمایه گذاری خارجی در ایران هم‌اکنون به ۱۰۰ هزار دلار کاهش پیدا کرده است.

صادق رضادوست در ادامه با بیان اینکه آمار خوبی از اتباع خارجی خواستار سرمایه گذاری در ایران به دست آمده، اظهار داشت: شرایط این اتباع خارجی سرمایه گذار نیز پس از معرفی از سوی سازمان سرمایه گذاری به اداره امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور در کمیسیونی به نام " کمیسیون اقامت ویژه" بررسی شده و تسهیلات ویژه‌ای به آنان تعلق خواهد گرفت.

این مقام مسئول وزارت کشور همچنین به ذکر جزئیاتی درباره تعداد این افراد پرداخت و گفت: بنابر آخرین آمار سازمان سرمایه گذاری در سال جاری حدود ۴۰۰ نفر از این نخبگان و سرمایه گذاران در بخش‌های اقتصادی و دانش بنیان به اداره امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور معرفی شده‌اند که از این میان زمینه اقامت ۲۵۰ نفر از آنان فراهم شده است.

صادق رضادوست در پایان نیز گفت: تاکنون ۳۴ هزار نفر از گروه‌های شش گانه اتباع خارجی فعال اقتصادی و سرمایه گذار در بخش دانش بنیان حاضر در ایران و شرکت کننده در فراخوان اداره امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور شناسایی شده‌اند و قرار است تا به آنان تسهیلات ویژه از جمله اقامت ویژه اعطا شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار