برگزاری جشنواره سیب در مراغه

معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرماندار مراغه از برگزاری جشنواره سیب در این شهرستان خبر داد.

آقای آقایی معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرماندار مراغه به برگزاری جشنواره سیب و توانمندی‌های روستایی شهرستان مراغه طی چهارم آبان ماه اشاره کرد و گفت: این جشنواره با رویکرد افزایش بهره‌وری این محصول و تولید ثروت با حضور میهمانان داخلی و خارجی برگزار می‌شود.

وی افزود: ارائه راهکار‌های بهبود صادرات، شیوه‌های نوین نگهداری و بسته‌بندی این محصول نیز از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه اکنون ۵۴ سردخانه فعال با ۱۵۷ هزار و ۵۰۰ تن ظرفیت در این شهرستان وجود دارد بیان کرد: جمع قابل توجهی از این سردخانه‌داران در روند نگهداری، عرضه و صادرات سیب مراغه نقش ایفا می‌کنند و در این جشنواره از مشارکت آنان نیز بهره گرفته می‌شود.

آقای آقایی با بیان اینکه مراغه قطب تولید سیب ایران بوده و کیفیت سیب این شهرستان از شهرت منطقه‌ای برخوردار است، بیان کرد: افزایش سهم این محصول در توسعه اقتصادی مراغه ضروری بوده که یکی از راهکار‌های آن ایجاد پایانه صادرات محصولات کشاورزی و همچنین واحد‌های صنایع تبدیلی در این شهرستان است.

وی با بیان اینکه این پایانه لجستیک پارک هم خوانده می‌شود، ادامه داد: نخستین پایانه صادرات محصولات کشاورزی کشور پیش از این در جویبار با موفقیت اجرا شده و در صورتی که روند اداری آن تکمیل و در مراغه هم بهره‌برداری شود، بخش کشاورزی شهرستان به ویژه محصول سیب و فرآوری آن را متحول خواهد کرد.

به گفته وی در کنار برگزاری جشنواره سیب، نمایشگاه توانمندی‌های روستایی این شهرستان هم با ۱۱ غرفه برپا می شود و توانمندی‌های روستاییان و تولیدات مبتنی بر سیب مراغه نیز در این غرفه‌ها به نمایش گذاشته می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار