کاهش ۵۰ درصدی تولید سیب در هشترود

 مدیر جهاد کشاورزی هشترود گفت: امسال حدود ۳۵ هزار تن سیب در این شهرستان برداشت می‌شود که در مقایسه با پارسال کاهش حدود ۵۰ درصدی دارد.

آقای احمدی سرمازدگی و بارش باران در فصل گل‌دهی را از دلایل کاهش تولید سیب بیان کرد و گفت: سیب هشترود پس از گندم دومین محصولی است که باغداران شهرستان با فروش آن درآمد کسب می‌کنند و بر همین اساس نیز کاهش تولید این محصول باغی برای کشاورزان منطقه حائز اهمیت است.

وی با اشاره به کیفیت سیب منطقه سهندآباد اضافه کرد: با توجه به آب و هوای سردسیری این منطقه و استعداد خاک، محصول سیب این ناحیه با انواع متفاوت محصول سیب در کشور و حتی جهان قابل رقابت و بعضا دارای برتری است.

امسال حجم تولید سیب مراغه هم که در مجاورت هشترود قرار دارد و قطب تولید سیب آذربایجان‌شرقی است با کاهش روبرو بوده و از ۳۲۰ هزار تن طی پارسال به ۲۷۰ هزار تن کاهش یافته است.

آقای خیراندیش مدیر جهاد کشاورزی مراغه گفت: سرمازدگی و بارندگی بی‌موقع که از نشانه‌های تغییر اقلیم در این منطقه است دلیل مشابه کاهش تولید در هر دو شهرستان به شمار می‌رود.

البته باغ‌های سیب منطقه سهندآباد و شهرستان مراغه در بالادست «مردق‌چای» و «سد علویان» که محصولی مرغوب و صادراتی دارند نیز متاثر از آب و هوای سرد دامنه‌های جنوبی سهند است و به طور طبیعی از یک وضعیت اقلیمی برخوردار می‌باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.