دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان:

شرکت پنج هزار دانش آموز دراردوی طلایه داران فردا

دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان کشور گفت: پنج هزار دانش آموز با شرکت در اردوهای آموزشی و تربیتی طلایه داران فردا تمرین مهارت و ایده پردازی می کنند.

حسین تاریخی در نشستی خبری گفت: دانش آموزان در این اردوی تربیتی و تشکیلاتی که تا پایان مهرماه ادامه دارد، مهارت های نحوه برنامه‌ریزی، برقراری ارتباط با مخاطب، موضوع شناسایی و جذب، خلاقیت و ایده پردازی برای طراحی و برنامه سازی در محیط مدرسه را تمرین می کنند.

او گفت: هم اکنون در ۳۲ استان کشور اردوی طلایه داران فردا برای تغییر و تحول اساسی در اتحادیه انجمن‌های اسلامی را در حال اجرا داریم.

دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان گفت: همه تلاش مان این بوده که در واقع بتوانیم یک ظرفیتی را برای دانش آموزان ایجاد کنیم که در محیط مدرسه بتوانند نقش آفرینی جدی را داشته باشند.

او همچنین به اغتشاشات اخیر در کشور اشاره کرد و گفت: البته در گذشته دانش آموزان ما در کنش های اجتماعی نقش پررنگی داشتند، اما اکنون برحسب ساختاری که در نظام تعلیم وتربیت است، می‌طلبد نقش و سهم این قشر تاثیرگذار، بروز و ظهورش پررنگ تر از قبل باشد.

دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان همچنین با اشاره به اینکه در آستانه ۱۳ آبان و روز دانش آموز قرار داریم، گفت: اتحادیه انجمن اسلامی دانش آموزی هم در ۱۳ آبان سال ۱۳۵۸ شکل گرفت که در کنار سایر مناسبت‌های ملی که حول استکبار ستیزی رقم خورده، تاسیس اتحادیه هم برای ما بسیار حائز اهمیت است.

تاریخی گفت: پیش‌بینی مان این هست که در ایام منتهی به آبان ماه بتوانیم برنامه‌هایی را در سطح هفت هزار مدرسه مقطع متوسطه به عنوان تربیون آینده داشته باشیم که این برنامه امکان فرصت گفت وگو را بین دانش آموزان در محیط مدرسه فراهم می‌کند تا این افراد بتوانند به دور از هیاهوهای نامتعارف به تبادل نظر و گفت و گو پیرامون دغدغه هایشان بپردارند و مواضع شان و نقطه نظراتشان را پیرامون اتفاق ها و مسائلی که در کشور هست، با صراحت بیان کنند.

این مسوول گفت: در تلاش هستیم در آبان بتوانیم با اجرای برنامه تربیون آینده در حدود هفت هزار مدرسه مقطع متوسطه دوم فرصت گپ و گفت دانش آموزی در محیط مدرسه را فراهم کنیم و دانش آموزان بتوانند در یک محیط کاملاً دانش آموزی و به دور از هیاهوهای نامتعارف به تبادل نظر و گفت وگو پیرامون دغدغه ها مطالباتشان را داشته باشند.

تاریخی گفت: امسال حال وهوای ۱۳ آبان ماه پررنگ تر و پرشوتر در مقایسه با سال‌های قبل خواهد بود و دانش آموزان در سراسر کشور یک صحنه بسیار مقتدرانه را با هنرنمایی خود در دفاع از آرمان‌ها و اصول انقلاب اسلامی در این روز به معرض نمایش خواهند داشت.

۴۰۰ هزار نفر عضو اتحادیه انجمن اسلامی دانش آموزان کشور هستند

دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان همچنین با اشاره به اینکه هم‌اکنون در ۱۴ هزار مدرسه مقطع متوسطه اول و دوم دفترهای انجمن‌های اسلامی داریم، گفت: حدود ۴۰۰ هزار دانش آموز دختر و پسر عضو این انجمن ها هستند.

تاریخی گفت: در سال تحصیلی جدید در ۲۹ هزار مدرسه نیز دفترهای انجمن اسلامی شکل گیرد تا بتوانیم به جمعیت حدود ۸۰۰ هزار نفری دانش آموزان دست پیدا کنیم.

او در پاسخ به این سؤال که دانش اموزان چگونه می‌توانند عضو اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزی باشند، گفت: در۱۴ هزار مدرسه دفتر انجمن اسلامی داریم که دانش آموزان می‌توانند با مراجعه به این دفاتر عضو شوند اما در مدارسی که درحال حاضر پایگاه انجمن اسلامی وجود ندارد می‌توانند به دفاتر شهرستانی و استانی اتحادیه مراجعه کنند تا تمهیدات لازم برای ثبت نام آن‌ها صورت گیرد.

دیدار دانش آموزان با رهبرمعظم انقلاب را به جد پیگیر هستیم

دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان با اشاره به مطالبه دانش آموزان برای دیدار با رهبر معظم انقلاب گفت: امسال به جد پیگیر برقراری دیدار دانش آموزان و اعضای انجمن با رهبرمعظم انقلاب هستیم.

حسین تاریخی گفت: امیدواریم این برنامه نهایی شود تا دانش آموزان ما بتوانند مستقیم در محضر رهبرمعظم انقلاب باشند و فرمایش ها و توصیه‌های ایشان را بشنوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.