پایان آواربرداری از ۵۵۲ واحد مسکونی و دامی زلزله زده شهرستان خوی

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان از اتمام عملیات آواربرداری ۵۵۲ واحد مسکونی و دامی زلزله زده شهرستان خوی خبر داد.

جعفر برزگر مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان گفت: در پی وقوع زلزله شهرستان خوی، عملیات آواربرداری از واحد‌های خسارت دیده توسط ناظران بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان آغاز و در کمتر از ۱۰ روز، بیش از ۶ هزار و ششصد واحد مسکونی روستایی و شهری ارزیابی شد.

برزگر با اشاره به بازسازی واحد‌های خسارت دیده افزود: طبق ارزیابی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان ۵۵۰۰ واحد مسکونی در مناطق زلزله زده شهرستان خوی نیاز به بازسازی و تعمیر و بهسازی دارند.

وی ادامه داد: پس از اتمام ارزیابی‌ها عملیات آواربرداری واحد‌های احداثی با حضورماشین آلات بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان آغاز شد.

مدیرکل بنیاد مسکن افزود: عملیات آواربرداری ۴۴۷ واحد مسکونی و دامی در ۷ روستای کانون زلزله به پایان رسیده است و در ۵ روستای باقیمانده از جمله روستا‌های سید تاج الدین وقره شعبان و شهر دیزج دیز به سرعت در حال انجام است.

برزگر همچنین با اشاره به ادامه روند آواربرداری در شهر دیزج دیز گفت: تاکنون عملیات آواربرداری ۱۰۵ واحد مسکونی در شهر دیزج دیز نیز به پایان رسیده است.

مدیرکل بنیاد استان از تسریع ساخت واحد‌ها خبر داد و افزود: به محض اتمام عملیات آواربرداری واحد‌های مسکونی، عملیات خط کشی و پی کنی واحد‌های آواربرداری شده توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اجرا میگردد که تاکنون در دو روستای مرتضی قلی کندی و خنجرخان که بیشترین واحد‌های آسیب دیده در زلزله را داشتند اجرا شده است.

وی اضافه کرد: همزمان صدور پروانه‌های ساخت واحد‌های مسکونی به منظور تسهیل دسترسی روستائیان عزیز با استقرار اکیپ‌های کارشناسی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان در روستای مرتضی قلی کندی و سید تاج الدین در حال انجام است و تاکنون پروانه ساخت بیش از ۲۵۰ واحد مسکونی صادر گردیده است.

برزگر با بیان اینکه ساخت و ساز واحد‌های مسکونی در روستا‌های آواربرداری شده مناطق زلزله زده شهرستان خوی با توزیع سیمان و ماسه برای اجرای فونداسیون با نظارت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان آغاز شده ادامه داد: در مرحله اول ۶۰۰ تُن میلگرد تامین شده و برای اجرای عملیات فونداسیون ساخت مسکن در مناطق زلزله زده روستایی شهرستان خوی در اختیار مردم قرار خواهد گرفت.

زلزله ۵.۴ ریشتری بامداد چهارشنبه ۱۳ مهرماه در بخش مرکزی شهرستان خوی اتفاق افتاد و موجب مصدومیت یک هزار و ۱۲۷ نفر شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.