منازل ۲۵ مددجوی بهزیستی در زلزله خوی تخریب شد

مدیرکل بهزیستی استان آذربایجان غربی گفت: بر اثر زلزله ۵.۴ ریشتری چهارشنبه ۱۳ مهر در شهرستان خوی، منازل ۲۵ مددجوی زیر پوشش بهزیستی در روستاهای این منطقه بطور کامل تخریب شده است.

پروین محمدپوری  با بیان اینکه ۱۵۴ واحد مسکن مددجویی دچار آسیب و ۲۵ واحد تخریب کامل شده‌اند، افزود : طبیعتا با توجه به شرایط خاص معلولین امکان اسکان این عزیزان در چادرو اماکن مناسب سازی نشده مقدور نخواهد بود، لذا اولویت این اداره کل تامین ودیعه مسکن، جهت استقرار این خانواده ها تا اتمام ساخت مسکن مناسب خواهد بود

به گفته وی، از این تعداد، ۲۱ منزل مسکونی متعلق به خانوارهای دارای معلول است که اینک فاقد سرپناه مناسب برای استقرار تا زمان آماده شدن، واحدهای مسکونی تخریب شده، هستند.

وی با بیان اینکه این خانوارها بدلیل شرایط جسمانی فرزندان معلول شان قادر به سکونت موقت در چادر نیستند، یادآور شد: خانواده‌های دارای فرزند معلول بدلیل شرایط فیزیکی خاصی که دارند حتما باید در محل مناسب اسکان داده شوند.

محمدپوری اضافه کرد: استاندار آذربایجان غربی و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قول مساعد داده‌اند که آواربرداری و ساخت و بازسازی واحدهای مسکونی خانوارهای مددجوی بهزیستی بویژه انهایی که دارای معلول هستند، در اولویت باشد.

وی ادامه داد: اینک نیاز داریم سریعا این خانوارها تا قبل از فرا رسیدن فصل سرما در اماکن مناسب سکونت پیدا کنند که در این خصوص با هماهنگی شوراهای روستاها، اماکنی در روستای محل سکونت یا روستای مجاور برای این خانوارها به صورت رهن کامل با ودیعه هر واحد ۲۵۰ میلیون ریال بدون اجاره می‌توان پیدا کرد.

مدیرکل بهزیستی آذربایجان غربی تاکید کرد: از خیرین، مردم نیک اندیش و نوعدوست استان و همچنین شهرستان خوی درخواست می شود در این امر خداپسندانه مشارکت کرده و با تامین ودیعه مسکن خانوارهای دارای معلول، بهزیستی را در امر خدمات رسانی به این قشر محروم و نیازمند یاری کنند.

محمدپوری در خصوص استفاده از تمامی ظرفیت بهزیستی استان در جهت رفع نیازهای مادی و معنوی مددجویان که در پی بازدید میدانی و گزارش‌های ارسالی جمع بندی شده بود به تفکیک مشکلات دستور لازم را صادر و بر تقویت پایگاه‌های محب مستقر در مناطق زلزله زده تاکید کرد.

وی با تاکید مجدد برحمایت از کلیه مددجویان آسیب دیده بر انتقال معلولین بسترگرا به مراکز شبانه روزی، خواستار مساعدت خیرین در جهت تامین هزینه ودیعه مسکن و نهایتا بازسازی منازل مددجویی با اولویت منزل مددجویان دارای معلول شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.