پایان عملیات آواربرداری در روستاهای زلزله زده/آغاز توزیع مصالح ساختمانی

مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان غربی از پایان عملیات آواربرداری در چهار روستای زلزله زده شهرستان خوی و آغاز توزیع مصالح ساختمانی در این مناطق خبر داد.

جعفر برزگر مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان غربی  در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به تسریع در عملیات آواربرداری مناطق زلزله‌زده خوی گفت: در مرحله آواربرداری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان با بسیج اکیپ‌های ماشین آلات بنیاد مسکن استان و استفاده از ظرفیت دستگاه‌های خدمات رسان در ۴ روستای خنجرخان، مرتضی قلی کندی، اسماعیل کندی و بایرام کندی عملیات آواربرداری را به اتمام رساند.

برزگر از آغاز توزیع مصالح ساختمانی از جمله سیمان برای بازسازی واحد‌های مسکونی زلزله زده خبر داد و افزود: از امروز ساخت و ساز در چهار روستای یادشده آغاز شده  است.

مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان غربی تاکید کرد: تاکنون ۳۵۶ واحد زلزله زده مسکونی و دامی در روستا‌های مختلف این شهرستان آواربرداری شده و این روند بدون وقفه ادامه دارد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه بیشترین تعداد واحد‌های احداثی در شهر دیزج دیز و روستای سید تاج الدین است، عملیات آواربرداری با حضور اکیپ ماشین آلات بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با سرعت در این ۲ منطقه در حال اجرا است.

برزگر با بیان اینکه در شهر دیزج دیز عملیات آواربرداری ۶۷ واحد مسکونی به اتمام رسیده است، اضافه کرد: تلاش داریم عملیات آواربرداری در مناطق زلزله زده خوی را در سریع‌ترین زمان به اتمام برسانیم.

مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان غربی از پایان عملیات آواربرداری در مناطق زلزله زده خوی تا ۲۰ روز آینده خبر داد و تصریح کرد: اکیپ‌های صدور پروانه ساختمانی برای دسترسی سریع مردم مناطق روستایی زلزله زده با استقرار در روستا‌های مرتضی قلی کندی و سید تاج الدین با سرعت عملیات صدور پروانه ساخت واحد‌های مسکونی آواربرداری شده را ادامه می دهند.

برزگر خاطر نشان کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تا اتمام بازسازی آخرین واحد مسکونی در کنار مردم خواهد بود.

زمین لرزه‌ای به بزرگی ۵.۴ در مقیاس ریشتر ساعت ۰۳:۵۱ بامداد چهارشنبه ۱۳ مهر، شهرستان خوی در شمال غرب استان آذربایجان غربی را لرزاند؛ در این زمین لرزه علاوه بر مصدومیت بیش از یک هزار و ۱۰۰ نفر، چند صد واحد مسکونی و ۸۰ واحد آموزشی نیز آسیب دید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.