استانکزی:

کشورهای خارجی حق مداخله در امور افغانستان را ندارند

معین سیاسی وزارت خارجه طالبان گفت از همه شهروندان کشور می‌خواهیم تا تفرقه و اختلافات مذهبی را کنار بگذارند و در کنار هم یک امت واحده باشند.

مجمع علما و متنفذین تشیع افغانستان و اجماع ملی استقلال و صلح افغانستان به مناسبت مولود شریف پیامبر گرامی اسلام (ص) و تجلیل از مقام شهدای اخیر غرب کابل، محفلی را با حضور مقامات امارت اسلامی، علمای دینی اهل سنت و تشیع و ده‌ها تن از اقشار مختلف مردم در کابل برگزار کردند.

شیر محمد عباس استانکزی، معین سیاسی وزارت خارجه امارت اسلامی در برنامه تجلیل از هفته اخوت گفت: ما باید کوشش بکنیم که اخلاق و روش حضرت محمد (ص) را در وجود خود رشد بدهیم.

معین سیاسی وزارت خارجه طالبان اظهار داشت که افغانستان خانه مشترک همه اقوام است و این کشور بخاطر موقعیت جغرافیایی خود همیشه زیر تعرض کشورهای بیگانه بوده است.

معین سیاسی وزارت خارجه گفت که دشمنان خارجی افغانستان با شعار تفرقه بینداز و حکومت کن بیش از چهار دهه کشور ما را زیر تاخت و تاز خود قرار دادند.

استانکزی علاوه نمود: طالبان از همه شهروندان کشور می‌خواهد که تفرقه و اختلافات مذهبی را کنار گذاشته و باید در کنار هم یک امت واحده باشیم.

این مقام بلندپایه طالبان افزود: به خارجی‌ها اجازه نمی‌دهیم که در مسایل داخلی افغانستان مداخله کنند. آنان در طول بیست گذشته سال دشمن از هر قوم کشور را به شهادت رساندند.

استانکزی با اشاره به این که دشمنان افغانستان با شعارهای نسل‌کشی و عناوین دیگر هدف تفرقه قرار دارند گفت: انفجارهای متعدد در نقاط مختلف کابل که صورت گرفته است از هر قوم شهید شده و این نسل‌کشی یک قوم نیست.

شیرمحمد عباس استانکزی بیان نمود: یگانه کشوری که دارای بیشترین منابع طبیعی است افغانستان می‌باشد، که با استخراج درست معادن ما می‌توانیم به دیگر کشورها کمک بشردوستانه بکنیم.

معین سیاسی وزارت خارجه افزود: از کشورهایی که در آن مهاجرین افغانستانی حضور دارند می‌خواهیم که با مهاجرین رفتار خوب بکنند، به خصوص از ایران و پاکستان تقاضا داریم که بهترین امکانات را برای مهاجرین افغانستانی مهیا بسازند.

استانکزی با بیان این که اگر در افغانستان امنیت و آرامش باشد به نفع کشورهای همسایه است افزود: اگر در افغانستان وحدت ملی و همبستگی بیاید کشور ما به زودی به آبادی می‌رسد.

برچسب ها: استانکزی ، وحدت ، دخالت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار