مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان:

نرخ بیکاری در اصفهان ۱۲.۳ درصد است

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان گفت:علت افزایش نرخ بیکاری در اصفهان مهاجرت است که منجر به افزایش میزان تقاضای کار و کاهش تولید فرصت شغلی است.

میثم مداحی با اشاره به اینکه در حال حاضر کارفرمایان در استان اصفهان با مشکل کمبود نیروی کار کارگری رو به رو هستند، گفت: برخی از واحد‌ها برای جبران کمبود نیرو استفاده از اتباع خارجی را در دستور کار دارند که دچار مشکلاتی نیز هستند.

او با بیان اینکه برای حل مشکل استفاده از اتباع غیر مجاز در واحد‌های تولیدی استان اصفهان و به ویژه سنگبری‌ها و تولید آجر برگزاری جلسه هماهنگی را در دستور کار داریم، ادامه داد: برای این امر جلسه‌ای را با حضور نمایندگانی از معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان، از اداره کار، اداره کل اتباع و امور مهاجرین خارجی، کارگران و کارفرمایان برگزار خواهیم کرد و به مشکلات رسیدگی می‌کنیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان در ادامه نرخ بیکاری استان اصفهان را ۱۲.۳ اعلام کرد و ابراز داشت: متأسفانه نرخ بیکاری در استان اصفهان رشد قابل ملاحظه‌ای را نسبت به سال گذشته داشته است.

او افزود: علت افزایش نرخ بیکاری مهاجرت است که منجر به افزایش میزان تقاضای کار و کاهش تولید فرصت شغلی است.

مداحی ادامه داد: از دیگر دلایل افزایش سن بیکاری مهاجرت اتباع به استان است و باید توجه داشت که بیشترین جامعه بیکاری استان از ۱۵ تا ۳۵ سال است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.