ورود بیش از ۲ هزار گردشگر خارجی به استان سمنان

سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی استان سمنان گفت: بیش از ۲ هزار گردشگر خارجی و بیش از یک میلیون گردشگر داخلی وارد استان سمنان شدند.

مهدی قاسم‌زاده، سرپرست معاونت گردشگری و سرمایه‌گذاری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان اظهار کرد: دو هزار و ۲۰۴ گردشگر خارجی و بیش از یک میلیون گردشگر داخلی در یک سال گذشته وارد استان سمنان شدند و ۶۴۲ هزار و ۹۴۰ گردشگر نیز در استان اقامت کردند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر، ۱۵ هتل، یک هتل‌آپارتمان، یک متل و پنج میهمان‌پذیر، ۹۴ اقامتگاه بوم‌گردی، ۱۷ اقامتگاه سنتی، ۸۷ خانه مسافر، پنج مجتمع گردشگری، دو گردشگری کشاورزی و ۶ اردوگاه و مرکز تفریحی سرگرمی گردشگری و گردشگری کشاورزی، ۲۹ دفتر خدمات مسافرتی، ۴۰ رستوران بین‌راهی، ۲۰ سفره‌خانه سنتی و سه مؤسسه آموزش گردشگری در استان سمنان فعال است.

سرپرست معاونت گردشگری و سرمایه‌گذاری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان ادامه داد: ۳۲۴ واحد تأسیسات گردشگری با ۹۸۷ اتاق و ظرفیت سه هزار و ۷۳۲ نفر در استان فعال است و این تأسیسات، زمینه اشتغال به کار یک هزار و ۲۶۸ نفر را فراهم کرده‌اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.