۱۵ کشته در پی غرق شدن قایق‌های مهاجران در سواحل یونان

بر اثر غرق شدن دو قایق حامل مهاجران خارجی در سواحل یونان ۱۵ نفر جان باخته و ده‌ها تن مفقود شده اند.

مقامات یونان بامداد پنجشنبه اعلام کردند، بر اثر غرق شدن دو قایق حامل مهاجران در اواخر روز چهارشنبه در آب‌های یونان دست‌کم ۱۵ نفر جان خود را از دست دادند و امدادگران در جستجوی ده‌ها مفقود هستند.

گارد ساحلی یونان اعلام کرد، ۱۵ جسد در نزدیکی جزیره شرقی لسبوس پس از غرق شدن یک قایق حامل حدود ۴۰ سرنشین پیدا شده است. پنج نفر نجات یافتند و سه نفر بر روی یک صخره نزدیک محل غرق پیدا شدند. دومین تلاش نجات چند صد کیلومتری (مایلی) به سمت غرب، در نزدیکی جزیره کیثیرا، آغاز شد، جایی که یک قایق بادبانی حامل حدود ۱۰۰ مهاجر در اواخر روز چهارشنبه به صخره‌ها برخورد کرد و غرق شد.

مقامات یونانی گفتند، پس از برخورد قایق با صخره‌ها در نزدیکی بندر روستای دیاکفتی در شرق جزیره، ۳۰ نفر نجات یافتند. سرعت باد در این منطقه به ۷۰ کیلومتر در ساعت می‌رسید.

مارتا استاتاکی، یکی از ساکنان محلی به آسوشیتدپرس گفت: "ما می‌توانستیم قایق را ببینیم که با صخره‌ها برخورد می‌کند و مردم از آن صخره‌ها بالا می‌روند تا سعی کنند خود را نجات دهند. این یک منظره باورنکردنی بود. همه ساکنان اینجا به بندر رفتند تا تلاش کنند و کمک کنند."

امدادگران برای کمک به مهاجران برای بالا رفتن از صخره‌های ساحلی طناب‌ها را پایین انداختند. مقامات محلی گفتند که یک مدرسه در این منطقه برای تامین سرپناه برای نجات یافتگان آماده خواهد شد. غواصان نیز قرار است روز پنجشنبه وارد منطقه شوند.

بیشتر مهاجرانی که به یونان می‌رسند از ترکیه می‌آیند، اما قاچاقچیان در ماه‌های اخیر مسیرشان را تغییر داده‌اند تا از عبور از نزدیکی آب‌های تحت نظارت شدید اطراف جزایر یونان در نزدیکی خط ساحلی ترکیه پرهیز کنند.

کیثیرا در حدود ۴۰۰ کیلومتری غرب ترکیه و در مسیری است که اغلب توسط قاچاقچیان برای دور زدن یونان و رفتن مستقیم به ایتالیا از آن استفاده می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۰ ۱۴ مهر ۱۴۰۱
انسان دوستی اتحادیه اروپا ببیند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۱ ۱۴ مهر ۱۴۰۱
کار غواصاشونه
آخرین اخبار