تکمیل دیوار مرزی هوشمند لهستان برای جلوگیری از ورود پناهجویان+ تصاویر

مقامات لهستانی از تکمیل دیوار ۴۰۰ میلیون دلاری این کشور خبر دادند که برای جلوگیری از ورود پناهجویان ساخته شده است.

استانیسلاو زرین، سخنگوی سرویس‌های ویژه لهستان در صفحه توییتر خود از اتمام ساخت دیوار مرزی کشور خود با بلاروس خبر داد.

او در صفحه توییتر خود نوشت: «لهستان ساخت دیوار محافظ در مرز با بلاروس را به پایان رساند. ورود غیرقانونی به لهستان در حال حاضر غیرممکن است. امروزه مرز لهستان بیشترین محافظت را در اروپا دارد».

گفتنی است، ۲۵ ژانویه سال جاری میلادی، لهستان شروع به ساخت دیوار مرزی در مرز با بلاروس کرد تا از مهاجرت و ورود قانونی پناهجویان جلوگیری کند. این دیوار مرزی با هزینه بیش از ۴۰۰ میلیون دلار ساخته شده و شامل سیستمی از حسگر‌های حرکتی و دوربین‌ها است.

از ابتدای ژانویه تا پایان سپتامبر، گارد مرزی لهستان از ۹ هزار و ۲۸۷ تلاش برای عبور از مرز بلاروس به لهستان جلوگیری کرده و در این میان ۸ هزار مورد آن مربوط به دو ماه گذشته بوده است. گفتنی است مرز بین بلاروس یکی از مهم‌ترین گذرگاه‌های پناهجویان برای ورود به حریم اتحادیه اروپا است.

انتقادات بسیاری در خصوص رفتار غیر انسانی با پناهجویان متوجه لهستان است. افزون بر ساخت دیوار، وزیر دفاع لهستان از استقرار ۶ هزار سرباز لهستانی در مرز برای مقابله با موج مهاجرت خبر داد.

پارلمان این کشور همچنین قانونی را تصویب کرده که مدافعان حقوق بشر می‌گویند هدف از آن قانونی کردن عقب راندن مهاجران از مرز‌ها است.

دیوار مرزی هوشمند

مرز لهستان و بلاروس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۰ ۱۰ مهر ۱۴۰۱
اسرائیل به اون عظمت نتونست غلطی بکنه وای به حال لهستان و از فردا تونل زدن شروع میشه
آخرین اخبار