رونق صنعت گردشگری اردبیل در نیمه نخست امسال

سرپرست اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل گفت: در نیمه نخست امسال صنعت پاک گردشگری استان رونق یافته است.

فردین عینی گفت: بعد از دو سال همه گیری ویروس کرونا، امسال شاهد رونق صنعت گردشگری در استان اردبیل بودیم به طوری که یک میلیون و ۵۰۰ هزار گردشگر در ۶ ماه نخست سال در اقامتگاه‌های رسمی استان سکونت کردند.

سرپرست اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل با بیان اینکه در بازه زمانی یاد شده، حدود چهار و نیم میلیون تردد ورودی به استان ثبت شده است، می گوید: در این مدت بیش از ۱۰۰ هزار نفر، از موزه‌های استان بازدید کردند که از این میان یکهزار و ۱۲۸ نفر تبعه خارجی و بقیه مسافران و گردشگران داخلی بوده‌اند.

او در عین حال بسته بودن مرز جمهوری آذربایجان را از دلایل کاهش آمار ورود و حضور گردشگران خارجی در استان اردبیل ذکر کرد.

عینی با بیان اینکه آمارهای ارائه شده مربوط به اقامتگاه‌های رسمی استان است، گفت: کاهش حدود ۲۰ درصدی حضور گردشگران در استان نسبت به مدت زمان مشابه قبل از کرونا، می‌تواند از تبعات باقی‌مانده از همه‌گیری ویروس کرونا به ویژه در اوایل امسال باشد.

به گفته سرپرست اداره کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان اردبیل، تبدیل صنعت گردشگری به اصلی‌ترین عامل توسعه این استان نیازمند اقدامات اساسی‌تر با همکاری فعالان بخش خصوصی و سیاست‌گذاری‌های حمایتی دولت و مسئولان محلی است.

استان اردبیل با حدود یک میلیون و ۲۴۸ هزار نفر جمعیت با استان‌های گیلان، زنجان و آذربایجان‌شرقی همسایه است و گردشگری در کنار کشاورزی و صنعت به عنوان سه محور توسعه این خطه به شمار می‌رود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.