سودجویان ۱.۵ میلیارد تومان به منابع طبیعی شاهرود خسارت زدند

رییس اداره منابع طبیعی شاهرود گفت: سودجویان در۶ ماهه نخست امسال یک میلیارد و ۴۸۸ میلیون تومان به منابع طبیعی این شهرستان خسارت زدند.

محمدرضا کشاورزیان  افزود: طی ۶ ماه گذشته ۱۰ تُن و ۹۸۰ کیلوگرم چوب تاغ، سه تُن و ۲۲۲ کیلوگرم زغال تاغ و چهار تُن و ۱۰۰ کیلوگرم انواع محصولات مرتعی از جمله گیاه «چلم» از قاچاقچیان که بیشتر آنان از استان‌های مجاور مبادرت به حمل می‌کردند کشف و ضبط شد.

وی با بیان اینکه محموله‌های قاچاق بیشتر از خودرو‌های عبوری کشف شده است، ابراز داشت: ارزش چوب تاغ کشف شده ۸۷۸ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان، زغال تاغ ۵۷۹ میلیون و ۹۶۰ هزار تومان و محصولات مرتعی ۳۰ میلیون تومان برآورد شده است.

این مسوول با بیان اینکه رویشگاه گیاه «چلم» بیشتر در جنگل‌های شمال است، اظهار داشت: قطع و برداشت این نوع گیاه بدون مجوز از منابع طبیعی جرم است.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شاهرود همچنین از کشف محموله هفت تنی چوب تاغ از تریلی «اسکانیا» در چند روز گذشته خبر داد و گفت: این تریلی از استان خراسان رضوی بارگیری شده بود و قصد عزیمت به شهر‌های شمالی را داشت که با هوشیاری پلیس آگاهی محور میامی به شاهرود متوقف شد.

وی با بیان اینکه اظهارات راننده تریلی مبنی بر حمل لبنیات بود، افزود: پرونده‌ای به مبلغ ۷۰۰ میلیون تومان به منظور جبران خسارت به عرصه‌های منابع طبیعی تنظیم و به تعزیرات حکومتی ارجاع شد.

شهروندان هرگونه تخلف در عرصه‌های منابع طبیعی را با سامانه ۱۳۹ و یا تلفن ۱۵۰۴ امداد جنگل و مرتع اطلاع‌رسانی کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.