پرداخت ۱۷ هزار میلیارد تومان وام به ۱۴۰ واحد تولیدی استان سمنان

مدیرکل صمت سمنان گفت:تاکنون ۱۴۰ واحد تولیدی استان سمنان به ارزش افزون بر یک هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان تسهیلات از بانک‌های عامل دریافت کرده‌اند.

تشنه‌دل گفت: از مجموع تسهیلات پرداخت شده در سال جاری سهم صنعت ۸۰ واحد به ارزش یک هزار و ۶۴۰ میلیارد تومان و سهم کشاورزی ۶۰ واحد به ارزش ۵۶ میلیارد تومان است.

وی ادامه داد: تا کنون ۲۸۰ واحد تولیدی متقاضی دریافت تسهیلات به ارزش نزدیک به سه هزار میلیارد تومان به بانک‌های عامل معرفی شدند و پرونده ۱۴۰ واحد تولیدی در دست بررسی است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت سمنان اظهار داشت: از ابتدای امسال تا کنون مشکلات ۱۲۵ واحد تولیدی در نشست‌های کارگروه بررسی و در راستای رفع موانع موجود، ۲۱۲ مصوبه به تصویب اعضای کارگروه رسیده است که ۴۸ درصد مصوبات مربوط به امور بانکی و تسهیلات، ۱۹ درصد مربوط به امور زیربنایی، چهار درصد مربوط به امور مالیاتی، ۲ درصد مربوط به امور تامین اجتماعی و بقیه موبوط به سایر بخش‌ها است.

در سی و ششمین نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان سمنان مشکل‌های بانکی و تسهیلات، زیربنایی و مالیاتی پنج واحد تولیدی صنعتی بررسی و با پرداخت ۱۳۴ میلیارد تومان تسهیلات به ۴۰ واحد تولیدی صنعتی و کشاورزی موافقت شد.

در این نشست همچنین گزارشی از فهرست مصوبه‌های تسهیلات رونق تولید و کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان ارایه و عملکرد بانک‌های عامل در پرداخت تسهیلات رونق تولید مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش ایرنا، استان سمنان با داشتن نزدیک به یک‌هزار و ۸۴۰ پروانه بهره‌برداری واحدهای صنعتی و معدنی با سرمایه‌گذاری حدود ۷۶ هزار میلیارد ریال و اشتغال برای بیش از ۶۸ هزار و ۸۰۰ نفر، یکی از قطب‌های صنعتی و معدنی شرق کشور محسوب می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.