کاهش ۲۹ درصدی وفات زنجانی‌ها

 مدیرکل ثبت‌احوال استان زنجان گفت: آمار ولادت در استان زنجان در شش ماهه اول امسال ۷۳۰۶ نفر ثبت شده است.

علی شفیعی مدیرکل ثبت‌احوال استان زنجان با اشاره به اینکه در شش ماه نخست امسال در کشور ۵۳۷ هزار و ۱۲۲ مورد واقعه ولادت ثبت شده است، گفت: تعداد ولادت در استان طی سال گذشته ۱۵ هزار و ۲ نفر بود و درصد تغییر آمار استان در این حوزه به نسبت کشور ۲ دهم درصد ثبت شده است.

 او با بیان اینکه تعداد ولادت طی شش ماه اول پارسال در استان ۷ هزار و ۷۵۷ مورد بود، افزود: این میزان در شش ماه نخست امسال به ۷ هزار و۳۰۶نفر رسید که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۵/۸ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

این مسئول با بیان اینکه اولین سند هویتی هر شخص توسط این سازمان صادر می‌شود، ادامه داد: صدور کارت هوشمند ملی، ثبت تاریخ ازدواج، وفات، اسناد و نیز طراحی و ابداع شناسنامه شهید برای اولین‌بار در استان زنجان، از دیگر اقدامات اداره‌کل ثبت‌احوال استان بوده است.

شفیعی با بیان اینکه در شش ماه اول پارسال ۳ هزار و۷۲۹ مورد وفات در استان ثبت شد، اضافه کرد: در مدت مشابه امسال در این بخش ۲۶۳۶ مورد وفات ثبت شد که ۲۹.۳ درصد کاهش را نشان می‌دهد. همچنین آمار ازدواج در پنج ماه اول امسال ۳ هزار و ۴۹۸ نفر ثبت شده  که نسبت به مدت مشابه پارسال با کاهش ۱۸/۶ درصدی مواجه هستیم.

این مسئول با بیان اینکه در پنج ماه اول پارسال هزار و ۲ مورد طلاق در استان ثبت شده است، ادامه داد: این میزان در مدت مشابه امسال روند کاهشی ۴.۷ درصدی داشته و ۹۵۵ نفر اعلام شده است.

رئیس شورای هماهنگی ثبت‌احوال و اسناد استان زنجان، با بیان اینکه تعداد وفات در سال ۱۳۹۹ در کشور ۶/۳ درصد بود، افزود: این رقم در استان زنجان ۶/۷ درصد ثبت شد که یکی از دلایل عمده افزایش این آمار، بیماری کرونا و مرگ‌های ناشی از آن بود.

همچنین بالاترین نرخ وفات در کشور ۷/۸ درصد و پایین‌ترین نرخ نیز ۴/۳ درصد در آن سال اعلام شد.

او با اشاره به آمار مقایسه‌ای ازدواج ثبت شده استان طی ۱۳۹۱ تا ۱۴۰۰، گفت: پارسال تعداد ۸ هزار و ۶۷۷ مورد ازدواج در استان ثبت شد که درصد تغییر به نسبت سال های  گذشته ۵/۵ درصد و میزان حاصل از ثبت ۷/۸ درصد اعلام شد، در حالی که این آمار در سال ۱۳۹۹حدود ۲/۵ درصد ثبت شده بود.

شفیعی با بیان اینکه استان زنجان در زمینه ثبت ازدواج در کشور رتبه ۱۱ را در اختیار دارد، ادامه داد: آمار حاصل از ثبت ازدواج و شاخص کشوری در سال گذشته ۶/۹ بود که استان زنجان بالاتر از شاخص کشوری ۷/۸ درصد را ثبت کرد.

او با بیان اینکه استان زنجان در آمار طلاق نیز در جایگاه ۱۴ کشوری قرار دارد، افزود: میزان نرخ طلاق استان در سال گذشته ۲/۴ اعلام شد که با نرخ کشوری برابر بود.

شفیعی با اشاره به آمار سن ازدواج در استان و کشور، ادامه داد: پارسال سن ازدواج پسران در کشور ۲۷/۸ سال و دختران ۲۳/۶ سال بود که این رقم در استان زنجان در دختران ۲۲/۶ سال و پسران ۲۷/۴ سال ثبت شده است.

این مسئول در رابطه با اختصاص کارت ملی هوشمند نیز گفت: در استان زنجان ۸۶۰ هزار و ۳۹ نفر واجد شرایط دریافت کارت هوشمند ملی بودند که ۹۷/۳۳ درصد این افراد، کارت ملی هوشمند خود را دریافت و یا ثبت کردند.

شفیعی با بیان اینکه ۱۲ هزار زنجانی منتظر دریافت کارت ملی هوشمند هستند، افزود: در شش ماهه نخست امسال ۲۲ هزار و ۹۷۵ مورد کارت صادر یا ثبت شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.