تفاهم پدر و مادر موجب ساخت محیطی امن برای کودک می شود

معاون پیشگیری بهزیستی استان زنجان گفت: کودک بسیاری از رفتارهایش را در تعامل با دیگران به خصوص خانواده می‌آموزد

بیگلری گفت: کودک بسیاری از رفتارهایش را در تعامل با دیگران به خصوص خانواده می‌آموزد و ارتباط والد کودک به ویژه رابطه مادر  از آغاز، دنیای کودک را شکل می‌دهد.

او افزود: برای اینکه والدین بتوانند در ارتباط با فرزند خود به خوبی عمل نمایند نیاز به حمایت و پشتیبانی از یکدیگر دارند همچنین همکاری و همسویی والدین در مورد نیاز‌های فرزند خود در دوران کودکی و نوجوانی و نیز سازگاری آن‌ها با یکدیگر به عنوان زن و شوهر، محیطی آرام با تنش‌های قابل پذیرش برای فرزند فراهم می‌سازد.

معاون پیشگیری بهزیستی استان زنجان ادامه داد: تفاهم، سازگاری و محبت موجود در محیط خانواده در تقویت حس اعتماد به نفس و پرورش عزت نفس بسیار حائز اهمیت است و می‌تواند محیط امنی برای کودک بسازد.

بیگلری گفت: تعارضات مکرر و شدید والدین به فرزندان آسیب می‌رساند از این رو توجه به رابطه همسران اهمیت ویژه‌ای در بهبود رشد عاطفی و رفتار فرزندان دارد.

او افزود: افرادی که به هر دلیل نمی‌توانند دوران کودکی، نوجوانی و بلوغ را با سازگاری پشت سر بگذارند در بزرگسالی نیز مشکلات روان شناختی، ارتباطی و اجتماعی بسیاری را تجربه می‌کنند.

معاون پیشگیری بهزیستی استان زنجان ادامه داد: فرزندان به خصوص در دوران نوجوانی باید با کمک خانواده‌ها کنترل هیجانی، مهارت‌های خود یاری و مدیریت روابط با همسالان را بیاموزند تا بتوانند گذار از کودکی به بزرگسالی را به بهترین نحو انجام داده و تبدیل به بزرگسالانی با کفایت و خشنود شوند.

بیگلری با اشاره بر اینکه در سبک فرزند پروری مقتدرانه ، فرزندان از نظر هیجانی سالم تر، شاداب‌تر و در زندگی و مدرسه موفق‌تر هستند، افزود: این سبک به خانواده‌ها توصیه می‌شود که در عین مطالبه گری از فرزند خود با وضع قوانین و انتظارات روشن متناسب با شخصیت و سن فرزند پاسخگوی نیاز‌های او نیز باشند.

او گفت: در سبک فرزند پروری مقتدرانه سه عنصر استقلال، کنترل و پذیرش در خانواده کاملا مورد توجه می‌باشد و فرزندان اغلب متکی به خود و سرحال بوده، بسیار خوب با فشار مقابله می‌کنند و پیشرفت مدار هستند.

معاون پیشگیری بهزیستی استان زنجان  ادامه داد: خانواده‌ها جهت راهنمایی و دریافت مشاوره می‌توانند از صدای مشاور ۱۴۸۰ که آماده مشاوره و پاسخ گویی در خصوص مسائل مختلف از جمله کودکان و نوجوانان درمسائل تحصیلی، تربیتی، خانوادگی، ازدواج، اضطراب و وسواس و... از ساعت ۸ صبح تا ۸ شب است، بهره بگیرند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.