برگزاری آیین نمادین جشن غنچه‌ها

آیین نمادین جشن غنچه‌ها، امروز (۳۰ شهریور) با حضور نوآموزان پیش‌دبستانی کرمانشاه در دبستان هیئت امنایی " ۱۳ آبان" برگزار شد.

زهرا نجار معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با نکوداشت آغاز بهار تعلیم وتربیت، هدف از برگزاری جشن غنچه‌ها را آشنایی نوآموزان پیش‌دبستانی با محیط مدرسه، عوامل آموزشی و اجرایی عنوان کرد و ابراز امیدواری کرد: برگزاری جشن‌های ورود به مدرسه بتواند در کاهش استرس و اضطراب نوآموزان و ایجاد خاطره خوب و به یاد ماندنی از فضای مدرسه تاثیرگذار باشد.

نجار از دوره پیش‌دبستانی به عنوان یک دوره طلایی برای امر تعلیم و تربیت نوآموزان یاد کرد و افزود: گذراندن دوره پیش‌دبستانی می‌تواند در ایجاد آمادگی بیشتر نوآموزان برای ورود به مدرسه موثر باشد.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه افزود: با آموزش صحیح نوآموزان در دوران پیش‌دبستانی می‌توان زمینه‌های موفقیت تحصیلی، سازگاری اجتماعی و بالا رفتن بهره هوشی را در کودکان فراهم کرد.

وی با بیان اینکه ورود به دوره رسمی پیش دبستانی حساس‌ترین، مهم‌ترین و اثرگذارترین دوره زندگی کودکان است، گفت: در تعریف جدید دوره آموزشی کودکان به دو دوره سه ساله شامل سه سال اول و دوم زندگی تقسیم می‌شوند که آموزش کودکان در این دو دوره می‌تواند نقش مهمی در شکوفایی استعداد‌های آن‌ها در دوران مختلف زندگی داشته باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار