دو مدرسه در بم افتتاح شد

طی مراسمی با حضور مدیران کل آموزش و پرورش و نوسازی و تجهیز مدارس استان کرمان دو مدرسه در شهرستان بم افتتاح شد.

رضا رضایی امروز در آیین افتتاح یک مدرسه‌ در بم، توجه به مدارس مناطق محروم استان را یکی از مهمترین اولویت‌های آموزش و پرورش استان در راستای تحقق راهبرد عدالت آموزشی و نصیب برابر آموزشی دانست و گفت: عدالت آموزشی و راه اندازی مدارس در دور افتاده‌ترین نقاط کشور از مهمترین دستاورد‌های انقلاب اسلامی است.

او با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به ویژه شهدای فرهنگی و دانش آموز، افزود: وجود مدارس در دور افتاده‌ترین مناطق استان و امنیت کنونی نتیجه قطره قطره خون شهداست.

رضایی  به بی سوادی بیش از نیمی از مردم در قبل از انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: نرخ باسوادی در کشور به بالای ۹۷ درصد رسیده است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان از آماده سازی و بهره برداری از ۲۰ مدرسه تا ابتدای سال تحصیلی جدید در استان خبر داد و افزود: در سال ۱۴۰۱ نیز ۴۴ مدرسه در مناطق مختلف استان به بهره برداری خواهد رسید.

رضایی با اشاره به سفر رییس جمهور به استان کرمان از اختصاص اعتباری بالغ بر یکهزار و ۴۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل پروژه‌های نیمه تمام آموزشی در استان خبر داد.

به گفته او، مدرسه شش کلاسه شهید حقانیان با زیر بنای ۵۴۰ متر مربع در روستای سروند بم با اعتباری بالغ بر سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان از محل اعتبارات دولتی افتتاح شد.

آیین افتتاح این مدرسه با حضور همسر شهید حقانیان، مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان، مدیر کل نوسازی و تجهیز مدارس و جمعی از مردم و مسئولان برگزار شد.

همچنین طی مراسمی با حضور مدیران کل آموزش و پرورش و نوسازی و تجهیز مدارس استان مدرسه سه کلاسه خیرساز ابوطالب در روستای دولت آباد انصاری بم با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان افتتاح شد.

این مدرسه خیر ساز در زمینی به مساحت دو هزار و ۲۰۰ متر مربع با زیربنای ۲۰۰ متر مربع اعتباری بالغ یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان احداث شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار