قاسمی:

آزاد راه شیراز – اصفهان تا پایان امسال به بهره برداری می‌رسد

وزیر راه و شهرسازی گفت: ۷ قطعه آزادراه شیراز- اصفهان، همزمان با هم تا پایان امسال به زیر بار ترافیکی می‌رود.

وزیر راه و شهرسازی در حاشیه جلسه شواری عالی معماری و شهرسازی کشور که در شیراز برگزار شد گفت: با توجه به مهم بودن طرح آزاد راه شیراز- اصفهان و قرار گرفتن آن در چارراه ارتباطی شمال- جنوب، تلاش می‌کنیم این طرح تا پایان امسال به بهبهر برداری برسد.

قاسمی گفت: با توجه به این که عملیات اجرای شش قطعه این آزادراه به پایان رسیده و عملیات اجرایی قطعه ۷ در حال اجراس، بر اساس توافق با پیمانکار، این طرح پس از پایان ساخت قطعه هفتم به زیر بار ترافیکی می‌رود.

 وزیر راه و شهرسازی گفت: در جلسه شورای عالی مسکن و شهرسازی، سه طرح با موضوع الحاق زمین‌های ملی به شهرستان‌های فسا، لارستان و شیراز به تصویب رسید که بر اساس آن ۲۰۰ هکتار از زمین‌های وزرات دفاع و ۶۰ هکتار از زمین‌های منابع ملی در حاشیه شهرستان فسا برای تسهیل اجرای طرح ملی نهضت مسکن به استفاده شود که این مصوبه باید در کمیته فنی بررسی شود.

قاسمی گفت: برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن ۱۵۱ هکتار از زمین‌های منابع ملی نیز به شهر لار ملحق خواهد شد.

او گفت: بنا بر مصوبه شورای عالی مسکن و شهرسازی، ۴ شهرک در حاشیه شهر شیراز به سمت شهرستان سروستان، شهرستان بیضا، بخش کوهمره سرخی و شهر داریون ایجاد می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد که به متقاضان ساخت مسکن در روستاها، در حاشیه طرح هادی زمین رایگان واگذار و ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات پرداخت خواهد شد.

رئیس مجمع نمایندگان فارس نیز یکی از مشکلات این طرح را راه‌های دسترسی به آن بیان کرد و گفت: با اجرایی شدن قطعه ۷، خروج از غرب شیراز به سمت آزادراه و شهرستان‌های سپیدان و بیضا ممکن می‌شود.

علیزاده گفت: با ساخت آزاد راه شیراز- اصفهان، زمان سفر شیراز – اصفهان کاهش می‌یابد و نقش بسزایی در کاهش میزان تصادفات خواهد داشت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.