طرح مجلس سنا برای قرار دادن نام روسیه در لیست کشورهای حامی تروریسم

سناتورهایی از هر دو حزب اصلی آمریکا در تلاشند روسیه را در لیست کشورهای حامی تروریسم قرار دهند.

قانونگذاران آمریکایی طرحی را ارائه کرده اند که به موجب آن روسیه در لیست کشورهای حامی تروریسم قرار می گیرد. 

به نقل از خبرگزاری رویترز، سناتورهایی از هر دو حزب دموکرات و جمهوریخواه آمریکا با ارائه طرحی به مجلس سنا مسئله قرار گرفتن روسیه در لیست کشورهای حامی تروریسم را کلید زدند. ریچارد بلومنتال، سناتور دموکرات در این باره به خبرنگاران گفت: اکنون (به دلیل جنگ اوکراین) ضرورت ارائه چنین طرحی بیش از گذشته است. 

لیندسی گراهام، سناتور جمهوریخواه حامی این طرح نیز در این باره گفت: با قرار دادن روسیه در لیست کشورهای حامی تروریسم پیام قدرتمندی مبنی بر حمایت واشنگتن از اوکراین و متحدانمان ارسال خواهیم کرد. با تصویب این طرح می توانیم اقدامات قاطعانه ای علیه روسیه انجام دهیم که از آن جمله اجازه شکایت از مسکو در دادگاه های آمریکا به دلیل اقداماتش در اوکراین و نیز می توانیم تحریم های جدیدی علیه این کشور وضع کنیم. 

گرچه پیش نویس اولیه این طرح به مجلس سنا ارائه شده است، اما زمان دقیق رای گیری درباره آن اعلام نشده است. 

پیش تر دولت اوکراین از واشنگتن خواسته بود به دلیل جنگ روسیه علیه این کشور مسکو را در لیست کشورهای حامی تروریسم قرار دهد. با این حال، دولت بایدن تاکنون از چنین اقدامی سرباز زده بود. تحلیلگران بر این باورند قرار گرفتن روسیه در لیست کشورهای حامی تروریسم از سوی آمریکا می تواند به تشدید تنش های سیاسی میان واشنگتن و مسکو منجر شود. 

برچسب ها: آمریکا ، روسیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار