اجرای یک طرح آبیاری تحت فشار در زرند

یک طرح آبیاری تحت فشار با هزینه ۱۲ میلیارد ۹۵۰ میلیون ریال در ۷۴ هکتار از باغ‌های پسته روستای خیر آباد بخش مرکزی شهرستان زرند افتتاح شد.

حسینی نژاد فرماندار زرند در مراسم افتتاح این طرح گفت:  با اجرای این طرح برای ۳ نفر اشتغال زایی شد.

او افزود: کشاورزان زرندی می‌توانند برای اجرای طرح‌های نوین آبیاری از تسهیلات بلاعوض در هرهکتار۳۰۰ میلیون ریال بهرمند شوند.

فرماندار زرند تصریح کرد:در حال حاضر از ۳۷ هزار هکتار باغ پسته حدود ۵ هزار هکتار آن تحت پوشش آبیاری نوین قرار دارند.

رضا محمدی مدیر جهاد کشاورزی زرند گفت :با اجرای این طرح،  راندمان آبیاری حدود ۷۵درصد در باغ ها افزایش یافته است.

وی افزایش عملکرد محصول، کاهش رشد علف‌های هرز، کاهش نیروی انسانی را از دیگر مزایای این روش آبیاری عنوان کرد.

نماینده مردم شهرستان‌های زرند و کوهبنان با اشاره به بحران منابع آبی در شهرستان زرند گفت: باید برای مصرف بهینه آب بویژه در بخش کشاورزی به صورت جدی برنامه‌ریزی شود و اجرای طرح‌های آبیاری نوین گامی ارزشمند در عبور از بحران به شمار می‌رود که مشارکت بیش از پیش کشاورزان شهرستان در راستای تجهیز باغ ها به اجرای آبیاری تحت فشار را خواستار شد.

همچنین ضمن نشستی با حضور خیراندیش رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان، شریعتی نماینده مردم شهرستان‌های زرند و کوهبنان،  حسینی نژاد فرماندار زرند و جمعی از کارشناسان جهاد کشاورزی مسائل و مشکلات این حوزه بررسی شد.

در این جلسه اعلام شد در سیل اخیر ۹۶ رشته قنات بین ۳۰ تا ۱۰۰ درصد خسارت وارد شد که ۳۰ رشته قنات به طور ۱۰۰ درصد تخریب شد که با تلاش‌های انجام شده تاکنون ۲۷ رشته قنات بازگشایی شده است.

فرماندار زرند با اشاره به خسارت‌های وارده سرمازدگی و همچنین سیل اخیر به بخش‌های مختلف شهرستان بویژه بخش کشاورزی خواستار تسریع در جبران خسارت وارده به کشاورزان منطقه شد.

افتتاح طرح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.