رئیس سازمان بورس مطرح کرد؛

کاهش فاصله بین قیمت واقعی و معامله صندوق‌های دولتی

رئیس سازمان بورس گفت: اساسنامه صندوق‌های دولتی اصلاح شده و فاصله بین قیمت معامله و واقعی آن در این صندوق‌ها کاهش خواهد یافت.

عشقی گفت: یکی از مشکلات در صندوق‌های دولتی از جمله پالایش یکم و دارایکم که سال ۹۹ پذیرفته شده بود فاصله قیمت معامله ای با  قیمت واقعی آنها بود که همین امر برای بسیاری از سهامداران دردسر ساز شده بود.

به گفته رئیس سازمان بورس صندوق‌های مختلفی در بازار سرمایه وجود دارد که فارغ از آنکه بازار چه جهتی داشته باشد بر روی تابلو معامله‌ شده است. بین قیمت و nav آنها کمتر فاصله ای وجود دارد وهیچ صندوقی تاکنون وجود نداشته که این چنین فاصله‌ای داشته باشد.

او می گوید: در برخی از موارد بین ۳۰ تا ۳۵ درصد فاصله بین nav و ارزش روز معاملاتی بود که شب گذشته با تصویب اساسانامه تمهیداتی در نظر گرفته خواهد شد. به طوری مدیر صندوق و بازار گردان صندوق وارد معاملات این صندوق شده و اگر اختلاف جدی بین nav و قیمت بازار باشد این انگیزه ایجاد می شود که سهامدار از خریداری واحد‌های سرمایه گذاری ابطال کنند. بنابراین صندوق های دولتی هم مانند سایر صندوق‌ها مورد معامله قرار می گیرند.

عشقی گفت: طبق روش سایر مصوبات یک هفته تا ۱۰ روز ابلاغ آن به طول می انجامد اما شرکت بورس با توجه به اساسنامه صادر شده تا چند روز آینده مجمع را برگزار خواهد کرد. همزمان با ابلاغ عملیات اجرایی و بازار گردانی،صدور ابطال آن آغاز می شود و امیدوارم تا دو هفته دیگر اجرایی شود.

 

 

برچسب ها: بازار بورس ، نرخ بورس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۹ ۲۳ شهريور ۱۴۰۱
وقتی مذاکرات برجام احیا شد و مردم امیدوار شدند که بالاخره برجام به نتیجه می رسد صندوق دارا یکم از 8400 به 10700 رسید اما با اخبار ناامید کننده دوباره به 9200 رسید
اما بعد از اعلام این خبر و ناو حدود 14000 تونی دارا یکم (یعنی حدود 40 درصد رشد) این انتظار بود که به سرعت ارزش این سهم بالا رود اما الان حدود9600 معامله می شود که کاملا دور از انتظار است ؛ این یعنی مردم کوچکترین اعتمادی به سخنان دولتمردان ندارند و برای خود من غافلگیری بزرگی بود گرچه دو هفته ی آینده مشخص خواهد شد دولت چقدر - حداقل در این مورد که رسانه ای شده است- پای حرف خود می ماند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۰ ۲۱ شهريور ۱۴۰۱
.گول نخورید بازم میان ازتون نوسان میگیرن و فرار ...اونجاست که دیگه هیچ خبری روی این سهم اثر نخواهد داشت و در باتلاق غرق میشین....ازما گفتن..از گذشته درس بگیرین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۰ ۲۱ شهريور ۱۴۰۱
الکی دلتونو خوش نکنید ...اگه قرار بر بالا رفتن و اوکی شدن بود اصلا نمیتونستید بخرید و امروز صف خرید میشد نه ۳ درصد مثبت....تاثیر خبر یکی دو روزه..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۸ ۲۱ شهريور ۱۴۰۱
اینها عملاهیچ کاری نمی کنند هدفشان گفتار درمانی است.
همچین حرفایی راقبلاهم چندبارگفته اند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۵ ۲۱ شهريور ۱۴۰۱
انگاری دارم خواب می بینم، بالاخره تصویب شد، خدایا شکرت، چه زجری داد این دارا، سهامدارا رو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۵ ۲۱ شهريور ۱۴۰۱
به نظر من تصویب اساسنامه صندوق دارا و پالایش در جهت رسوندن به ناو با توافق برجام برابری میکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۴ ۲۱ شهريور ۱۴۰۱
حل مسائل دارایکم و پالایش در بورس تاثیرش بسیار بیشتر از مسائل خارجی مثل برجام است
آخرین اخبار