ضرورت احداث و افزایش سردخانه‌های ذخیره مواد غذایی در اصفهان

مدیرکل پشتیبانی امور دام استان اصفهان گفت: احداث و افزایش سردخانه‌های مواد غذایی به ویژه برای نگهدای اقلام خوراکی مانند گوشت و مرغ در استان اصفهان ضروری است.

مهدی نیلفروش گفت: از آنجا که تامین و تولید اقلام خوراکی مانند گوشت و مرغ منجمد در طول سال متغیر است لذا باید ظرفیت سردخانه‌ها در استان اصفهان افزایش پیدا کند.

او اضافه کرد: وجود سردخانه‌های متعدد و ظرفیت بالا سبب حفظ و توزیع مناسب مواد خوراکی و در نتیجه امنیت غذایی شهروندان می‌شود بنابراین توسعه آن‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است.

مدیرکل پشتیبانی امور دام استان اصفهان ادامه داد: اکنون در استان اصفهان ۱۰ سردخانه فعال وجود دارد که در برخی از ایام سال تمام ظرفیت آن‌ها پر می‌شود و محلی برای ذخیره دیگر اقلام خوراکی به ویژه گوشت و مرغ نیست.

نیلفروش تصریح کرد: ظرفیت این سردخانه‌ها بیش از ۱۳ هزار و ۶۰۰ تُن است که با توجه به وضعیت کنونی و موضوع تامین و تولیدات باید بیشتر شود.

او اظهارداشت: حمایت از بخش خصوصی برای مشارکت بیشتر در این بخش راهکار مناسبی برای توسعه سردخانه هاست و ارائه تسهیلات باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

مدیرکل پشتیبانی امور دام استان اصفهان با بیان اینکه استان از لحاظ ظرفیت انبار با مشکلی مواجه نیست خاطرنشان کرد: ظرفیت انبار‌های این منطقه افزون بر ۱۲۱ هزار تن است.

استان اصفهان دارای بیش از هفت میلیون و ۸۰۰ هزار راس انواع دام است که این خطه را به یکی از قُطب‌های تولید فرآورده‌های دامی در کشور تبدیل کرده است.

منبع:ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.