افزایش ۸۰ هزار تنی ظرفیت انبارش بندر چابهار

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: با پیگیری‌های انجام شده و مصوبه سفر ریاست جمهور برای نخستین بار کشتی پشتیبانی از لنج‌های صیادی به بهره برداری رسید.

 حسین مدرس خیابانی در بازدید از بندر چابهار گفت: بزرگترین و بی بدیل‌ترین ظرفیت استان بندر تجاری چابهار است که ما تلاش می‌کنیم تا به عنوان قطب سوم تجاری کشور ایفای نقش کند.

وی افزود: در حال حاضر تنها بندر اقیانوسی کشور که امکان بارگیری و پهلوگیری کشتی با تناژ بسیار بالای ۱۲۰ هزار تنی را در این بندر فراهم کرده چابهار است.

استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: ۷ پروژه به میزان ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار امروز به مرحله اجرا رسید و ۸۰ هزار تن به مجموعه انبارش بندر چابهار اضافه شد، علاوه بر این ۱۰۰ هزار تن دیگر نیز در دست اقدام است.

وی خاطرنشان کرد: سیلو‌هایی نیز به ظرفیت یک میلیون تن به بهره برداری می‌رسد، همچنین مخازن سوختی و فرآورده‌های نفتی خیلی خوبی از سوی بخش خصوصی و شرکت‌های بزرگی، چون پالایش و پخش در حال اجراست که همه این‌ها به این دلیل است که بتوانیم از ظرفیت هشت و نیم میلیون تنی این بندر استفاده کنیم.

مدرس خیابانی بیان کرد: در پنج ماهه نخست سال ۱۴۰۱، ۴۰ درصد بیشتر از عملیات تخلیه و بارگیری سال قبل چابهار از ظرفیت این بندر استفاده شده است.

وی عنوان کرد: همه تلاش دستگاه‌های متولی در راستای این بوده که ظرفیت استفاده بندر چابهار به ۵ میلیون تن برسد البته ظرفیت این بندر ۳۰ میلیون تن است.

استاندار سیستان و بلوچستان افزود: برنامه ما این است که طبق فرمایشات مقام معظم رهبری در رابطه با توسعه سواحل مکران بتوانیم ظرفیت بندر چابهار را ارتقا دهیم.

وی تاکید کرد: خط کشتیرانی مستقیم از طریق بندر چابهار به هند راه اندازی شد که ظرفیت خوبی برای گسترش تبادلات تجاری، مسافرتی و گردشگری ایجاد کرده که می‌تواند به ظرفیت‌های این بندر اضافه کند.

مدرس خیابانی ادامه داد: یک فروند کشتی پشتیبان نیز به منظور افزایش ظرفیت صید به منظور بهره برداری صیادان در آب‌های دور آغاز به کار کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار