تحقق وعده رئیس جمهور در بندرچابهار؛

نخستین کشتی پشتیبان لنج‌های صیادی در بندر چابهار به بهره‌برداری رسید

نخستین کشتی پشتیبان لنج‌های صیادی در بندر چابهار که یکی از وعده‌های رئیس جمهور در سفر شهریورماه پارسال به این شهرستان بود با حضور استاندار سیستان و بلوچستان به بهره‌برداری رسید.

استاندار سیستان و بلوچستان اظهارداشت: در سفر آیت الله رئیسی به شهرستان کنارک یکی از مهمترین مطالبات صیادان ایجاد کشتی پشتیبان برای لنج‌های صیادی بود که هم اینک اولین کشتی پشتیبان در چابهار ساخته و آغاز بکار کرد.

حسین مدرس خیابانی در جریان سفر به چابهار و در حاشیه بهره‌برداری از کشتی پشتیبان افزود: کشتی پشتیبان با ظرفیت یک‌هزار تن یک کشتی تمام ایرانی بوده که می‌تواند تا آب‌های ماداگاسکار حرکت کند.

وی افزود: با وجود کشتی پشتیبان صید به ۲ برابر افزایش پیدا می‌کند و این امکان برای اولین بار در دولت سیزدهم فراهم شده است.

استاندار سیستان و بلوچستان تصریح کرد: به همت مسوولان امروز کشتی پشتیبان آماده خدمات دهی به همه صیادان در آب‌های دور با هدف افزایش صید لنج‌ها است.

وی ادامه داد: تامین سوخت کشتی پشتیبان یکی از مسائل حائز اهمیت بوده چراکه این کشتی متعلق به بخش خصوصی است.

مدرس خیابانی خاطرنشان کرد: این کشتی پشتیبان که از چابهار آغاز به کار کرده تماما ایرانی است.

وی همچنین اظهار داشت: بازدید میدانی از زیرساخت‌های پایانه مرزی ریمدان نیز انجام و در نشستی امکانات و ظرفیت‌های مورد نیاز این پایانه برای استقبال از زائران پاکستانی اربعین بررسی و تامین امکانات مورد نیاز را در دستور کار قرار گرفت.

استاندار سیستان و بلوچستان بر بستر سازی برای انتقال جلوه، شکوه و عظمت اربعین حسینی(ع)به همه مردم دنیا تاکید کرد و گفت: سیستان و بلوچستان مفتخر به میزبانی زائران پاکستانی بوده و ورود زائران از ۲ مرز میرجاوه و ریمدان انجام می شود.

وی بیان کرد: زائران پاکستانی اربعین حسینی(ع) سفیران فرهنگی جمهوری اسلامی خواهند بود لذا ضرورت دارد از تمامی امکانات و ظرفیت های موجود دستگاه‌های اجرایی برای ارائه خدمات شایسته به این زوار بهره‌گیری شود.



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار