لزوم رفع موانع تولید در واحد‌های تولیدی غیرفعال کهگیلویه و بویراحمد

معاون امور اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد بر رفع موانع تولید در واحد‌های تولیدی غیرفعال استان تاکید کرد.

سید احسان عسکری در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در واحد‌های تولیدی غیرفعال کهگیلویه و بویراحمد گفت: برای رفع مشکلات این واحد‌های تولیدی در کمترین زمان ممکن باید بر اساس برنامه‌های کلی نظام، مبنی بر افزایش تولید و برطرف کردن موانع تولید تلاش کنیم

او با اشاره به مشکلات شرکت بهنوش ایران در گچساران، افزود: مشکل این واحد تولیدی افزایش ۲ برابری میزان آب مصرفی و بدهی آن به شرکت آبفا بود و با حضور سرمایه گذار و شرکت آبفا مورد بررسی قرار گرفت.

عسکری بدهی یکماه این واحد تولیدی را بیش از ۲۶۸ میلیون تومان اعلام کرد و ادامه داد: این افزایش مصرف آب ناشی از افزایش تولید بود و مقرر شد جرائم این شرکت بخشیده و آبفا برای مطالبه خود ۲ ماه به این شرکت فرصت دهد.

به گفته معاون امور اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد؛ با توجه به برنامه‌های حمایتی افزایش تولید محصولات، مقرر شد این شرکت مجوز افزایش مصرف آب را از مراجع قانونی دریافت کند تا به بتواند به تولید ادامه دهد.

عسکری به مشکلات طرح آب معدنی سپیدار اشاره و اضافه کرد: این طرح به علت مشکلاتی که در حوزه منابع طبیعی وجود دارد باعث شده مشکلاتی بین بانک ملی و منابع طبیعی به وجود آید و پرداخت باقیمانده تسهیلات به این واحد انجام نشود.

او می‌گوید: وظیفه ما حفاظت از منابع طبیعی و حمایت از تولیدکننده است و این واحد تولیدی باید مرز منابع طبیعی را در محوطه شرکت مشخص کند تا بتوانیم به بررسی سایر مشکلات این واحد بپردازیم.

این مقام مسئول درخصوص طرح پرواربندی گوساله‌ای در کهگیلویه گفت: این واحد تولیدی حدود ۵ سال به دلیل بدهی بیش از ۲ میلیارد تومانی آن به بانک کشاورزی غیرفعال است و براساس برنامه ریزی‌ها و توافق‌ها مقرر شد تسهیلات سرمایه در گردش از بنیاد برکت یا بنیاد علوی برای این واحد تولیدی فراهم شود، ضمن اینکه برای بخشی از تسهیلات بانک کشاورزی نیز فرصت دهد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.