موسوی جهان آباد:

برخی واحد های تولیدی کهگیلویه و بویراحمد کمتر از ۵۰ درصد فعالیت می کنند

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۹۱ واحد تولیدی و صنعتی در استان زیر ۵۰ درصد ظرفیت‌شان فعالیت می‌کنند.

سید هاشم موسوی جهان آباد گفت: امسال پنج واحد راکد صنعتی در استان به چرخه تولید بازگشت.

او می گوید: این استان ۲۱ شهرک صنعتی مصوب و ۱۳ شهرک صنعتی در حال فعالیت دارد.

به گفته مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان، بر اساس آخرین آمارها از ۱۳ شهرک و ناحیه صنعتی به بهره برداری رسیده ۱۳ شهرک دارای آب، ۱۳ شهرک دارای برق و ۹ شهرک دارای تلفن ثابت، ۱۱ شهرک دارای گاز و ۵ شهرک دارای فیبر نوری هستند.

موسوی جهان آباد گفت: عملیات اجرایی تکمیل شهرک صنعتی سقاوه شامل خیابان کشی، شبکه توزیع آب ، شبکه توزیع برق، احداث پل، ساختمان نگهبانی با اعتباری بالغ بر ۲۰۰ میلیارد ریال شروع و در حال انجام است.

او می گوید: تکمیل زیرساخت های شهرک صنعتی یاسوج ۴ شامل خیابان کشی ، کانال هدایت سیلاب، اجرای پل ، اجرای شبکه توزیع گاز و دیگر موارد در دستور کار است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان گفت: توجه به ضرورت جذب سرمایه‌گذار و فراهم کردن بسترهای مطلوب سرمایه گذاری در شهرک های صنعتی فراهم شده است.

به گفته موسوی جهان آباد، در این استان بیشترین تخصیص آب برای بخش صنعت وجود دارد و امکان تامین ۱۲۰ میلیون متر مکعب نیز وجود دارد، با این حال تاکنون شهرک های صنعتی استان از این ظرفیت استفاده نکرده اند.

او می گوید: تمام ظرفیت ها در در منطقه سقاوه برای ایجاد شهرک صنعتی و سرمایه گذاری آماده است و ۸۰۰ هکتار در شهرک صنعتی سقاوه با ظرفیت استفاده ۵٫۹ میلیون متر مکعب آب از سد سقاوه آماده واگذری و تمام زیر ساخت ها فراهم است و یک واحد صنعتی در این منطقه فعالیت دارد .

کارخانه قند یاسوج به عنوان نخستین واحد صنعتی کهگیلویه و بویراحمد در سال ۱۳۴۴ ساخته شد به  عبارت دیگر تنها  ۵۶ سال از فعالیت واحدهای صنعتی این استان می گذرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.