با حضور وزیر آموزش و پرورش

مجتمع آموزشی فرهنگی بوتراب خوی با ۲ هزار میلیاردریال هزینه افتتاح شد

مجتمع آموزشی، فرهنگی و تربیتی بوتراب خوی (مجتمع مرحوم سکینه نمکی) با ۲ هزار میلیارد ریال هزینه در زمینی به مساحت هشت هزار و ۶۰۰ متر مربع با حضور وزیر آموزش و پرورش در میدان شیخ نوایی خوی افتتاح شد.

قهرمان رحمانی  مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان‌غربی در حاشیه مراسم افتتاح در گفتگو با خبرنگاران، با بیان اینکه عملیات اجرایی این پروژه از سال ۱۳۹۵ آغاز شده بود، گفت:مساحت کل زیربنای پروژه ۱۶ هزار و ۳۵۴ متر مربع بوده که از این زیربنا ۶ هزار و ۳۹۰ متر مربع فضای آموزشی برای ۲ مقطع تحصیلی، هزار و ۴۰۰ متر مربع ساختمان اداری آموزشی و ۸۳۲ مترمربع فضای خدماتی است.

او تصریح کرد: سه هزار و ۳۷۰ متر مربع فضای ورزشی شامل استخر وسالن ورزشی چند منظوره و حمام، یک‌هزار متر مربع فضای اداری ورزشی، یک‌هزار و ۳۰۰ متر مربع سالن آمفی تئاتر و سازه چادری روی آن و یک‌هزار و ۹۰۰ متر مربع نیز پارکینگ در زیر زمین است.

میر ناصر محمدسیدی  خیرخویی  در حاشیه این مراسم ،در مورد ساخت این مجتمع هوشمند گفت:مجتمع آموزشی فرهنگی بو تراب یک پروژه شاخص در مقیاس و استانداردهای روز دنیا است و این پروژه در حوزه آموزش وپرورش دانش آموزان از مقطع پیش دبستانی تا پیش دانشگاهی وبا هدف توانمند سازی و آموزش علمی وفادارانه و هویت فرهنگی ،با بکار گیری بالاترین امکانات سخت افزاری وبه روز ترین روش های نرم افزاری در دنیا با هدف تبدیل شدن به قطب آموزشی کشور در شهر خوی احداث شده است.

او همچنین هدف از احداث این پروژه را ارتقای سطح آموزشی وفرهنگی کشور وجبران نیازهای جدی و نبود فضا های مناسب دانست گفت:این پروژه با رویکرد بهره گیری از به روز ترین روش های طراحی وساخت مراکز آموزشی در دنیا محقق گردیده است.

خیرمدرسه ساز در ادامه به رویکردهای مهم آموزشی این مجتمع از جمله :رویکرد انسان گرا ،رویکرد هوش های چندگانه رویکرد مدارس برتر کشور های حوزه ی اسکاندیناوی اشاره کردو گفت :با توجه به رویکردارتقای سطح فرهنگی ،طراحی مدرسه به نحوی سازماندهی شده که کلیه خدمات فرهنگی ،رفاهی ،ورزشی نه تنها برای دانش آموزان بلکه بصورت مستقل برای شهروندان شهرستان خوی نیز قابل استفاده است.

لازم به ذکر است که  این مجمع بزرگ آموزشی بااعتبار۲هزار میلیارد ریال ،بنام مرحومه سکینه نمکی به همت میر ناصر محمد سیدی احداث شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.