ظرفیت بزرگ مازندران در رونق گردشگری مذهبی

استاندار مازندران گفت: مازندران ظرفیت بزرگی در رونق گردشگری مذهبی دارد.

سید محمود حسینی‌پور استاندار مازندران امروز در محفل انس با قرآن کریم و تجلیل از نخبگان قرآنی استان و بهره‌برداری از فاز نخست طرح توسعه شبستان آستان مقدس امامزاده عباس (ع) ساری، گفت: تمسک به اهل بیت عصمت و طهارات و امامزادگانی که در استان داریم می‌تواند زمینه رفع بسیاری از مشکلات اجتماعی در سطح جامعه شود و این موضوع هم بستگی به کارکرد متولیان اوقاف دارد.

او با اشاره به اقدامات مناسبی که در اوقاف استان انجام می‌شود، افزود: بخش زیادی از توریسم‌های که وارد استان می‌شوند شیعیان کشور‌های مختلف هستند که می‌توان این توریسم را به سمت اماکن مقدسه در استان هدایت کرد.

حسینی‌پور گفت: در دوران مدیریت حجت‌الاسلام حیدری در اوقاف مازندران شاهد تحولات بزرگی در عرصه وقف و موقوفات هستیم.

استاندار مازندران در ادامه با اشاره به خدماتی که شهید رجایی در دوران کوتاه به کشور ارائه داد، افزود: این شهید بزرگوار در حال حاضر به عنوان الگوی مطرح است و باید همه از فرصت خدمت‌گذاری که در اختیار داریم شهید رجایی وار برای رفع مشکلات مردم گام برداریم.

حسینی پور خواستار برپایی برگزاری محافل قرآنی در سطح امامزادگان استان شد و گفت: این محافل در شهر‌های که شاهد حضور گردشگران هستیم افزایش پیدا کند.

اجرای طرح زراعت چوب در اراضی موقوفه مازندران

حجت الاسلام ابراهیم حیدری مدیرکل اوقاف مازندران و امور خیریه مازندران هم در این مراسم گفت: طرح زراعت چوب در اراضی موقوفه مازندران با هدف کمک به تامین نیازمندی‌های چوب عملیاتی می‌شود.

او افزود: طرح توسعه امام زاده عباس (ع) ساری به صورت جدی در دستور کار این سازمان قرار دارد.

حجت الاسلام حیدری گفت: فاز نخست طرح توسعه شبستان آستان مقدس امامزاده عباس (ع) ساری امروز به بهره‌برداری می‌رسد عملیات فاز دوم هم در دست پیگیری است.

او افزود: ۱۲۷ پروژه در استان بر اساس برنامه در حال اجرا است، تعمیر و بازسازی عرصه و عیان وقف ۲۵ پروژه با متراژ بیش از ۱۱ هزار متر است که توسط اوقاف با حضور سرمایه‌گذاران انجام می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.