تمدید گذرنامه‌های منقضی شده از ۱۰ سال قبل / خدمت مضاعف پلیس گذرنامه زنجان در روز‌های منتهی به اربعین حسینی (ع)

رئیس اداره گذرنامه استان با اشاره به امکان تمدید اعتبار گذرنامه‌هایی که تاریخ صدور آن‌ها از ۱۰ سال قبل منقضی شده، مواردی از دیگر شرایط مرتبط با امور گذرنامه را تشریح کرد.

سرگرد مظفری گفت: برابر اعلام سازمان پلیس امنیت عمومی فراجا با توجه به تقاضای زیاد زائران برای پیاده روی اربعین و جهت تسهیل در امر دریافت گذرنامه تمهیداتی اندیشیده شده است.
 
او بااشاره به اینکه متقاضیان می‌توانند از روز شنبه پنجم شهریور ماه با در دست داشتن گذرنامه خود به ادارات گذرنامه در سراسر استان مراجعه و نسبت به تمدید آن اقدام کنند، افزود: شرط تمدید نیز سالم بودن گذرنامه و تاریخ صدور آن‌ از ۱۳۹۱/۰۶/۰۱ به بعد می باشد.
 
رئیس اداره گذرنامه استان در خصوص افرادی که گذرنامه قابل تمدید ندارند نیز این امیدواری را داد که می‌توانند به دفاتر پلیس +۱۰ مراجعه و نسبت به صدور برگ تردد ویژه اربعین اقدام کنند.
 
سرگرد مظفری گفت: بانوان و فرزندان زیر ۱۸ سال بایستی قبل از مراجعه به ادارات گذرنامه به دفاتر اسناد رسمی مراجعه و نسبت به کسب رضایت محضری از همسر و پدر اقدام کنند.
 
او به وضعیت مشمولان نیز اشاره کرد و افزود: افرادی که دارای معافیت تحصیلی مانند طلاب، دانشجویان و دانش آموزان هستند بایستی از طریق سامانه سخا نسبت به ثبت نام و اخذ مجوز تردد به کشور عراق اقدام کنند.
 
رئیس اداره گذرنامه استان زنجان مهلت این تمدید اعتبار را ۶ ماه و تنها برای کشور عراق برشمرد و گفت: جهت تکریم ارباب رجوع و کاهش تردد به مرکز استان در تمامی شهرستان‌ها نیز این امکان به وجود آمده و مراجعین می‌توانند به پلیس امنیت عمومی شهرستان خود مراجعه و نسبت به تمدید گذرنامه خود اقدام نمایند.
 
سرگرد مظفری ادامه داد: به جهت رفاه حال زائران اربعین حسینی (ع) مقرر شده تا گذرنامه‌های فاقد اعتبار، به صورت رایگان توسط پلیس ممهور شوند تا مشکل خاصی برای زائران ایجاد نشود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.