تلفات سنگین نیروهای اوکراینی در شبانه روز گذشته

در عملیات نیرو‌های روسی در دونتسک بیش از ۵۰۰ نظامی و شبه نظامی اوکراینی کشته و زخمی شدند.

ایگور کوناشنکوف، سخنگوی وزارت دفاع روسیه اعلام کرد تلفات دیروز نیرو‌های اوکراینی و تندرو‌ها در دونتسک به بیش از پانصد کشته و زخمی رسید.

به نقل از اسپوتنیک، وی افزود: نیرو‌های روسیه با تسلیحات بسیار دقیق، مواضع موقت نیرو‌های اوکراینی در اسلاوینسک در جمهوری دونتسک را هدف قرار دادند که طی آن حدود ۱۵۰ تن از ملی گرایان افراطی کشته شدند و ده دستگاه خودروی نظامی آن‌ها منهدم شد. در جریان عملیات نیرو‌های مشترک در دونتسک نیز یگان‌های اوکراینی در شهر بارتیوموفسک شصت درصد از نیرو‌های خود را از دست دادند و فرماندهی واحد‌های عملیاتی، نیرو‌های خود را از میدان نبرد به سمت کی‌یف عقب کشیدند تا به آن‌ها کمک‌رسانی شود.

ایگور کوناشنکوف گفت: همچنین بیش از یکصد تن از عناصر ملی گرای افراطی که در مرکز آموزش نیرو‌های اوکراینی نزدیک اسلاوینسک در جمهوری دونتسک آموزش دیده بودند در حملات نیرو‌های روسیه با سلاح‌های نقطه زن، کشته شدند.

این مقام روسی اعلام کرد کارگاه‌های تعمیر بالگرد‌های اوکراینی در زاپروژیا و یک انبار نفت در دنیپروپتروفسک و هشت انبار حاوی تجهیزات توپخانه در دونتسک و استان‌های نیکلایف و دنیپروپتروفسک هدف قرار گرفتند و منهدم شدند. علاوه بر این سه مرکز فرماندهی و ۱۲ واحد توپخانه نیرو‌های اوکراینی و ۱۳۹ مرکز استقرار نیرو‌ها و تجهیزات اوکراین نیز در حملات نیرو‌های روسیه منهدم شدند. شش پهپاد اوکراینی نیز سرنگون شدند و یک فروند موشک بالستیک توچکا-o و ۲۸ فروند موشک هیمارس هم جمهوری دونتسک و استان‌های خارکیف و خرسون رهگیری و منهدم شدند.

برچسب ها: روسیه ، جنگ اوکراین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۵ ۰۷ شهريور ۱۴۰۱
... و ناگهان روسیه به سلاحهای نقطه زن مجهز شد!!!
آخرین اخبار