افتتاح و کلنگ زنی پروژه های هفته دولت در بانه با حضور استاندار کردستان

استاندار کردستان در اولین روز از هفته دولت به منظور افتتاح و کلنگ‌زنی پروژه‌های عمرانی و اقتصادی حوزه‌های آب، گاز و صنعت به شهرستان بانه سفر کرد.

استاندار کردستان در سفر به شهرستان بانه، پیش از افتتاح پروژه‌های عمرانی و تولیدی، به گلزار شهدای سلیمان‌بگ شهر بانه رفت و به مقام شامخ شهدا، ادای احترام کرد.

در نخستین روز هفته دولت پروژه های آبرسانی و ارتقای کیفی آب شهرستان بانه با حضور استاندار کردستان با هزینه ۱۰۰ میلیارد ریال به بهره برداری رسید.

 این پروژه ها شامل انتقال آب چشمه کانی اصحاب به سبدلو با اعتبار ۵۰ میلیارد ریال، تهیه و نصب و راه اندازی سیستم کامل ازن زنی تصفیه خانه آب بانه با اعتبار ۳۳.۴ میلیارد ریال و احداث مخزن ازن زنی تصفیه خانه آب بانه با اعتبار ۱۲.۴ میلیارد ریال بودند که امروز توسط استاندار کردستان افتتاح شدند.

در این مراسم مدیرعامل شرکت آبفا کردستان گفت: پروژه نصب و راه اندازی سیستم و مخزن ازن زنی با هدف ارتقای کیفی و همچنین کاهش طعم و بوی آب ناشی از تغذیه گرایی سد بانه در دستور کار قرار گرفت.

مهندس فرهاد افزود: هزینه پروژه از محل اعتبارات تنش آبی تامین شد تا سیستم ازن زنی به ظرفیت ۳ کیلوگرم بر ساعت و مخزن تزریق به ظرفیت ۶۳۰ مترمکعب وارد مدار شود.

او در خصوص طرح انتقال آب از چشمه کانی اصحاب به سد سبدلو نیز گفت: با توجه به کاهش ظرفیت آب سد عباس آباد در سال گذشته و مواجه شدن شهر بانه با تنش آبی این پروژه در دستور کار قرار گرفت.

مهندس فرهاد خاطرنشان کرد: در این پروژه ۲۱۰۰ متر لوله گذاری انجام شد و آب را به میزان ۳۵۰ لیتر در ثانیه انتقال می دهد که این طرح با ۵۰ میلیارد ریال اجرا و به این ترتیب آب کامل و کافی شهر بانه تامین شده است.

هم چنین امروز با حضور شرکت کیمیا توسعه هامون سانا(تولید کننده کره گیر، کباب پز گازی، فر خوراک پزی برقی و جعبه تقسیم) با ظرفیت اسمی تولید ۱۶ هزار دستگاه در سال و اشتغالزایی برای ۱۸ نفر، با سرمایه‌گذاری ۵۶ میلیارد ریال و با مساحت زیربنای ۹۵۰ مترمربع افتتاح شد.

شرکت پیشرو سورین فن آور فرتاک تولید کننده کننده لوازم برقی خانگی، با ظرفیت اسمی ۳۲۰ هزار دستگاه در سال، اشتغالزایی برای ۱۵۰ نفر و سرمایه‌گذاری یک هزار میلیارد ریال، دومین طرحی بود که با حضور استاندار به بهره‌برداری رسید.

سومین طرحی که توسط اسماعیل زارعی کوشا افتتاح شد، شرکت الکتریک کیهان سورین بود. این واحد تولیدی طرفیت تولید ۲۱۰ هزار دستگاه لوازم برقی خانگی در سال را دارد و برای ۱۷ نفر شغل ایجاد کرده است. میزان اعتبار هزینه شده برای این طرح ۱۷۸ میلیارد ریال است.

امروز همچنین شرکت شهاب باران پردیس فلک(سازنده خودتراش پلاستیکی، خلال و نخ دندان) با ظرفیت اسمی تولید ۲۵۰ تن در سال و اشتغالزایی برای ۴۱ نفر و با سرمایه‌گذاری ۱۹۵ میلیارد ریال به بهره برداری رسید.
واحد تولیدی در شهرک صنعتی بانه فعالیت دارد.

شهرستان بانه ۸۴۰ شهید تقدیم انقلاب کرده که ۳۸۰ تن از این شهدا در گزار شهدای سلیمان‌بگ شهر بانه به خاک سپرده شده‌اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.