سردار اشتری در اراک خبر داد:

افزایش ۲۰ برابری گیت‌های خروج از مرز برای سفر اربعین

فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران گفت: تلاش ما این است که تاخیری در تردد زائران انجام نشود.

سردار حسین اشتری فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران در مراسم تودیع و معارفه فرمانده انتظامی استان مرکزی گفت: در سال‌های اخیر گیت‌های خروج از مرز به ۲۰ برابر افزایش پیدا کرده است.

سردار اشتری افزود: امسال هم گیت‌ها در مرز‌های جدید افزایش پیدا کرده است و تلاش ما این است که تاخیری در تردد زائران انجام نشود البته نگرانی ما از امکانات پذیرش طرف عراقی است که امیدواریم این وضعت هم سامان داشته باشد.

او اضافه کرد: علاوه بر مهر تمدید گذرنامه‌هایی که کمتر از ۶ ماه مهلت انقضا دارند در اداره گذرنامه استان‌ها برگ گذر موقت هم برای سفر اربعین صادرمی شود که ویژه سفر اربعین است.


فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران گفت: کسانی که ممنوع الخروج هستند و غیبت نظام وظیفه دارند نمی‌توانند از مرز خارج شوند و برای خروج از این وضعیت و پیگیری آن باید به مراکزی که آن‌ها را ممنوع الخروج کرده مراجعه کنند.

او اضافه کرد: برای دانشجویان، طلاب و دانش آموزان و کسانی که در حال تحصیل هستند در سال‌های گذشته باید انفرادی مراجعه می‌کردند و در مراکز خاص وثیقه می‌گذاشتند این مراحل برداشته شده است.

سردار اشتری گفت: همین که طلاب توسط حوزه علمیه قم، دانشجویان توسط وزارت علوم و یا خود دانشگاه‌ها لیستی به نیروی انتظامی ارائه دهند که این افراد در حال تحصیل هستند سازمان وظیفه عمومی خروج آن‌ها را بدون تعهد و وثیقه بلامانع اعلام خواهد کرد.

او همچنین گفت: استان مرکزی یکی از استان‌های امن و آرامی است که با همکاری که مردم و مسئولان وضعیت بسیار خوبی دارد و در همه شاخص‌های انتظامی، از جمله مبارزه با ناهنجاری‌های اجتماعی، مبارزه با قاچاق مواد مخدر، ورود سلاح غیرمجاز و دیگر حوزه‌ها، با همتی که همه مسئولین استان و استاندار داشتند توفیقات خوبی را در استان مرکزی داشته ایم.

ترویج فرهنگ شهادت بهترین راه مقابله با تهاجم فرهنگی

فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران همچنین در دیدار با خانواده پلیس شهید علی اکبر معصومی نژاد در اراک، شهدا را مایه عزت و افتخار جامعه اسلامی توصیف کرد و گفت: ما باید در همه حال قدردان ایثارگری‌های شهدا باشیم و به خانواده‌های آنان احترام گذاشته و جایگاه ارزشمند آن‌ها را حفظ کنیم.

سردار اشتری با بیان اینکه تبعیت از آرمان‌های شهدا، ضامن امنیت، عظمت، صلابت، عزت و استقلال ایران اسلامی و اقتدار جهانی آن است؛ گفت: بهترین راه مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان و بدخواهان نظام اسلامی، ایمان و بصیرت دینی و انقلابی و ترویج و بهره مندی از فرهنگ ایثار و شهادت است.

در این دیدار سردار اشتری با پاسداشت و ارج نهادن به مقام شامخ شهدا، از خانواده این شهید والامقام تجلیل کرد.

شهید علی اکبر معصومی نژاد از شهدای والامقام نیروی انتظامی بوده که در سال ۱۳۹۷ در شهرستان میر جاوه استان سیستان و بلوچستان در درگیری با قاچاقچیان مواد مخدر به درجه رفیع شهادت نایل آمد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.