مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در حج و زیارت آذربایجان غربی

اقدامات فرهنگی مهمترین وجه زیارت و همایش میلیونی اربعین است

مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در حج و زیارت آذربایجان غربی گفت: اقدامات فرهنگی مهمترین وجه زیارت و همایش میلیونی اربعین است که امسال با استفاده از ظرفیت مرز تمرچین، باید بیش از پیش در این خصوص تمهیدات ویژه در استان اندیشیده شود.

حجت الاسلام اسد میرزایی روز دوشنبه در جلسه کمیته بانوان ستاد اربعین آذربایجان غربی افزود: در این راستا، ایستگاه‌های صلواتی در طول مسیر تمهید خواهد شد که در این ایستگاه‌ها، علاوه بر خدمت به زائران اباعبدالله الحسین (ع)، از ظرفیت بانوان مبلّغ نیز برای تبیین راه زینبی استفاده می‌شود.

وی اضافه کرد: در آذربایجان غربی ۹۹ ایستگاه در این خصوص در نظر گرفته شده که در مسیر ماکو تا پیرانشهر آماده خدمت رسانی به زائران حسینی خواهند بود البته در صددیم تا مقدمات راه اندازی یک چادر ویژه بانوان در این ایستگاه‌ها را فراهم کنیم.

مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در حج و زیارت آذربایجان غربی ادامه داد: در مرز تمرچین هم تمهید ویژه ای اندیشیده شده تا اقدامات فرهنگی برای زائران اباعبدالله الحسین (ع) اجرایی شود.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان غربی نیز در این جلسه با اشاره به لزوم برنامه ریزی سریع و دقیق برای استفاده هرچه بهتر از زیارت اربعین امسال گفت: در این راستا، بیشترین ظرفیت بانوان برای تبلیغ آموزه‌های دینی، حسینی و زینبی و همچنین اقدامات فرهنگی مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

نیّر الهامی افزود: ما ظرفیت خوب مبلغان را داریم، کسانی که‌تخصصی در این زمینه تربیت شده و مسلط به زبان‌های مختلف در منطقه هستند که باید از این ظرفیت به بیشترین شکل ممکن استفاده شود.

وی اضافه کرد: همچنین می‌توان از ظرفیت مبلّغان بانو برای روایت‌های مربوط به دفاع مقدس نیز در مرز تمرچین و دیگر ایستگاه‌های صلواتی مستقر در استان استفاده کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.