معاون وزیر کشور:

تحول اقتصاد مرزی در دستور کار دولت قرار دارد/ امکان تردد زوار اربعین از مرز تمرچین

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور با بیان اینکه بهبود معیشت مرزنشینان مورد توجه مسوولان است، گفت: تحول اقتصاد مرزی نیز در دستور کار دولت سیزدهم قرار دارد.

سیدمحید میراحمدی روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از مرز تمرچین، ساماندهی امور مرزی و مرزنشینان را از اهداف اساسی دولت برشمرد.

او گفت: بازدید از ظرفیت‌های مرزی برای دستیابی به تحول اقتصاد مرزی به عنوان یک هدف ویژه دولت است و بازدید از نوار مرزی آذربایجان غربی با عراق نیز در همین راستا صورت گرفته است.

معاون وزیر کشور کنترل و مدیریت مرزی، مبارزه با قاچاق بویژه قاچاق سلاح و مواد مخدر و نیز ضرورت تسهیل در افزایش مبادلات تجاری و مسافری را از دیگر مباحث مهم و مورد توجه دولتمردان دانست.

او می گوید: با توجه به تاکیدات ریاست جمهور و اهتمام مدیران استانی برای بهره‌مندی از ظرفیت مرز و نیز امنیت پایدار موجود در منطقه، امیدواریم شاهد تحولات اقتصادی خوبی در مرزها باشیم.

توافق با اقلیم کردستان عراق برای تردد زوار اربعین از مرز تمرچین 

میراحمدی در بخش دیگری گفت: در خصوص تردد زوار از پایانه تمرچین پیرانشهر برای اربعین حسینی با دولت و اقلیم کردستان عراق به توافق رسیده‌ایم.

او گفت: تمهیدات لازم از سوی استاندار آذربایجان غربی و طرف عراقی برای تحقق این امر مهم در حال اجراست که با نهایی شدن موضوع شاهد عبور سهل، قانونمند و پرتردد زوار از این مسیر خواهیم بود.

میراحمدی با بیان اینکه آب و هوای مناسب این مسیر، مزیت خوبی در مقایسه با دیگر مرزها برای تردد زائرین اربعین حسینی است، گفت: با تحقق این امر شاهد توسعه اقتصادی منطقه نیز خواهیم بود.

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور به همراه استاندار آذربایجان غربی امروز با سفر به شهرستان های پیرانشهر و سردشت علاوه بر بازدید از مرزهای تمرچین و کیله و بخش‌های مختلف این دو پایانه از جمله شرکت‌های مستقر، پایانه، گمرک، بازارچه و بازارچه اشکان با مردم نیز دیدار و گفت‌وگو کرده و در جلسه‌ای با حضور مسوولان اجرایی استان آذربایجان غربی و این دو شهرستان نسبت به بررسی راهکارهای ایجاد تحول اقتصاد مرزی بحث و تبادل نظر کردند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.