فعالیت بیش از هزار تشکل غیر دولتی در کرمان

مدیر کل بهزیستی استان کرمان با اشاره به فعالیت بیش از هزار تشکل مختلف در استان کرمان، گفت: وجود این تشکل‌ها ظرفیتی استثنایی و با ارزش است.

علیرضا وحید زاده در ویژه برنامه هفته بزرگداشت تشکل‌های مردم نهاد استان بر اساس روز شمار هفته تشکل‌های مردم نهاد گفت: در شرایط کنونی ودر جوامع مترقی همه گروه‌های مردم می‌توانند با ایجاد تشکل در ساختاری نظامند وقانونمدار با دولت‌ها مرتبط شده و در کنار همراهی وهمکاری مسئولانه با ساختار‌های دولتی در راستای نظام نامه و اصول؛ اهداف ومطالبات قانونی اعضا وعناصر خود را از دولت‌ها مطالبه کنند.

به گفته او با تشکیل تشکل‌های قانونی گروه‌ها وافراد برنامه پذیر شده ومدیریت صحیح واصولی بر جامعه حکم فرما خواهد شد چرا که با وجود تشکل‌های قانونی وپویا که بنا وریشه آنان فارغ از وابستگی به ساختار‌های دولتی است و وجود استقلال منجر به مطالبه گری آنان خواهد شد.

مدیرکل بهزیستی استان کرمان می‌گوید: وابستگی بیش از حد و بدور از اصول تشکل‌ها به مجموعه‌های دولتی منجر به کمرنگ شدن قدرت مانور ومطالبه گری تشکل‌های مردم نهاد در سطح جامعه خواهد شد.

وحید زاده با اشاره به فعالیت بیش از هزار تشکل مختلف در استان کرمان گفت: وجود آنان برای استان ظرفیتی استثنایی وبا ارزش است که حرکت این تشکل‌ها به سمت وسوی استقلال وعدم وابستگی به دولت منجر به ایجاد زمینه پیشرفت واثر گذاری آنان در سطح جامعه خواهدشد واستفاده اثر بخش از توان وقدرت اجرایی بالای آنان در دست یابی به اهداف سازنده وماندگار مجموعه‌های دولتی اثرگذار خواهد بود.

در ادامه کورش احمد یوسفی، مدیر کل حوزه فرهنگی اجتماعی استانداری نیز با تبریک هفته تشکل‌ها، تشکله‌های مردم نهاد را بازو‌های اجرایی بین مردم ودولت دانست وگقت: خدمات تشکل‌ها در جغرافیای پهناور استان کرمان بسیار تاثیر گذار وبا اهمیت بوده است.

او به اهمیت فرآیند محور بودن اقدامات زیر بنایی اشاره کرد و گفت: فرآیند محور بودن اقدامات را ارزشمند واثر بخش خواهد کرد وتاثیر این امر در نتیجه نهایی وماندگاری اقدامات بسیار حائز اهمیت است.

او در بخش دیگری از سخنان خود ایجاد مدل‌های کارشناسی در همکاری‌های بین بخشی را از دیگر مسائل مهم و پایه‌ای دانست ومی گوید: طراحی واجرایی کردن مدل‌های همکاری وتقسیم وظایف در بخش‌های مختلف دولتی و مردم نهاد از مهمترین ابزار‌های دست یابی به موفقیت‌های ماندگار در مسائل مختلف از جمله مسائل پیچیده اجتماعی خواهد بود در پایان نیز از ۳۷ تشکل مردم نهاد فعال ونمونه با اهدا لوح تقدیر شد.

همچنین نمایشگاهی از توانمندی‌های تشکل‌های غیر دولتی استان در محل یخدان مویدی کرمان برگزار شد که سه تشکل از تشکل‌های بهزیستی نیز در این نمایشگاه دارای غرفه بودند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار