قائم‌مقام دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور:

کرمان در جایگاه برتر پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر قرار دارد

کاظمی گفت: کرمان در حوزه برنامه‌های پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر در بخش‌های مختلف، جزو استان‌های برتر کشور است.

کاظمی در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گفت: اعتیاد سرآمد همه آسیب ها است و با توجه به تاکیدات رهبری ساختار‌های جدیدی شکل گرفته تا برای استانی مانند کرمان که در لبه برخورد ترانزیت با تمام دنیا قرار دارد، اقدامات بسیار زیادی طراحی و اجرا شود.

او افزود: طبق رهنمود‌های رهبری باید بیش از ۵۰ درصد انرژی و تمرکز در حوزه پیشگیری باشد و از آموزش و پرورش طلب استمداد می‌کنم؛ زیرا حل موضوع آسیب‌های اجتماعی در هیچ جا غیر از آموزش و پرورش شدنی نیست. 

قائم‌مقام دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور درباره معتادان متجاهر نیز بیان کرد: هم از منظر انسانیت و نگاه انسانی، اسلامی و اخلاقی و هم از منظر آسیب‌هایی که این افراد به مبلمان شهری وارد می‌کنند و هم از منظر  کانون‌های جرم خیز و آسیب زایی که تولید می کنند، باید به آن ها توجه کنیم. 

او به نبود رویکرد مردمی سازی درباره معتادان متجاهر اشاره کرد و بیان داشت: باید به سمت ایجاد حلقه‌های مردمی به عنوان حلقه‌های واسط برای اجرای برنامه‌های پیشگیری و مقابله با اعتیاد برویم و از ظرفیت تشکل‌ها به عنوان یکی از همین حلقه‌های مردمی استفاده کنیم. 

کاظمی افزود: در پی برنامه ریزی اجرایی ـ عملیاتی و نقشه راه با اولویت پیشگیری در نظام تعلیم و تربیت و استفاده از ظرفیت انجمن اولیا و مربیان هستیم.

 محمد مهدی فداکار، استاندار کرمان نیز گفت: استان کرمان در بحث مواد مخدر بیش از استان‌های دیگر با چالش‌های جدی روبه رو است؛ چون استان کرمان با موضوع مبارزه با مواد مخدر درگیر است. 

او افزود: موضوع دیگر در استان کرمان  نیز مجرمان مواد مخدر است و کسانی که مواد را از استان ما به مناطق دیگر جا به جا می‌کنند. 

استاندار کرمان بیان کرد: معتادان متجاهر بیمار نیستند و مجرم به شمار می‌آیند و احساس ناامنی و ترس ایجاد می کنند و با معتادان معمولی که مشغول زندگی هستند ، متفاوت می باشند. 

در این جلسه جلالی، رییس کمیته توسعه مشارکت‌های مردمی و معاون سیاسی، امنیتی استاندار کرمان هم گفت: قرارگاه آسیب‌های اجتماعی با موضوعات مختلف از جمله: حاشیه شهر کرمان، معتادان متجاهر، سگ‌های بدون صاحب و ... تشکیل شده است. 

وحید زاده مدیر کل بهزیستی استان هم گفت: بعد از سفر رییس جمهور به کرمان برای راه اندازی سریع مرکز ماده ۱۶ بانوان ظرفیتی فراهم شده است و این مرکز با ظرفیت ۵۰ نفر از ابتدای شهریور آماده افتتاح خواهد شد. 

در این جلسه دهقانی به عنوان دبیر ستاد شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان معرفی و از خدمات انارکی قدردانی شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار