بدهی نجومی آب و برق در آموزش و پرورش خرمشهر

رئیس آموزش و پرورش خرمشهر گفت : بدهی این اداره به ادارات آب و برق از چند صد میلیون هم گذشت.

سعید سیاحی ، رئیس آموزش و پرورش خرمشهر گفت : بدهی این اداره به ادارات آب و برق از چند صد میلیون هم گذشته و حالا این شرایط پیگیری مسئولان را برای پوشش بخشی از این بدهی می طلبد.

او از پیگیری نمایندگان مردم آبادان و خرمشهر در مجلس در این زمینه خبر داد و گفت : خواستار حمایت فرمانداری و سازمان منطقه آزاد اروند هستیم.

این مسئول از مکاتبات بی نتیجه ی اداره آموزش و پرورش خرمشهر با سازمان منطقه آزاد اروند نیز خبر داد.

بنا به اظهارات او برای قبوض آب و برق اداره آموزش و پرورش در صورت افزایش مصرف طرح تصاعدی اعمال می شود و این در حالی است که با حضور تعداد زیاد دانش آموزان در مدرسه میزان مصرف بالا می رود و این در حالی است که از وزارتخانه برای پرداخت قبوض آب و برق به کمک های مردمی تکیه شده است.

رئیس آموزش و پرورش خرمشهر با تاکید بر اینکه کمک های مردمی از سوی اولیای دانش آموزان برای مخارج مدرسه از جمله قبض های آب و برق به صورت اختیاری است گفت : مدیران مدارس دولتی مجاز به دریافت هزینه ای جز کتاب و بیمه نیز نیستند و خانواده ها درصورت مشاهده تخلفات اینچنینی می توانند گزارش آن را با مراجعه به اداره آموزش و پرورش خرمشهر ارائه دهند تا برخورد قانونی با این فرد صورت گیرد.

او همچنین به اجباری نبودن لباس فرم در مدارس اشاره کرد و گفت : برای این مسئله انجمن اولیا و مدیر مدرسه در نشستی نیاز تهیه یا عدم تهیه لباس فرم برای دانش آموزان را مصوب می کنند و در نهایت با بستن قرارداد با یکی از تولیدی هایی که اداره صمت آن را معرفی کرده خانواده ها را برای تهیه لباس فرزندانشان هدایت می کنند.

به گفته آقای سیاحی هزینه ی فرم لباس دخترانه و پسرانه مصوب شده و هیچ تولیدی نباید بیش از نرخ معین شده اقدام به دریافت پول کند.

او با بیان اینکه بازرسان اداره صمت و آموزش و پرورش بازدید مستمر از واحدهای تولیدی لباس فرم مدارس دارند،  گفت : چنانچه یک تولیدی خارج از نرخ مصوب از خانواده ها هزینه دریافت کند مجازاتش لغو قرارداد خواهد بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.