شهردار آبادان :

شهرداری آبادان چهار هزار میلیارد بدهی دارد/مصادره املاک شهرداری

حمیدپور از بدهی چهار هزار میلیارد ریالی شهرداری آبادان به پیمانکاران و تامین اجتماعی خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ، حسین حمیدپور، شهردار آبادان گفت : شهرداری آبادان چهار هزار میلیارد به پیمانکاران و تامین اجتماعی بدهی دارد  که این اداره را برای ارایه خدمات با مشکل مواجه کرده است.

او بدهی شهرداری آبادان در سال ۹۸ را ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: در ۲ سال گذشته یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال به بدهی‌های شهرداری آبادان افزوده شده است.

حمیدپور بودجه محقق شهرداری آبادان در سال ۹۹ را یک‌هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت:بدهی شهرداری آبادان برای پرداخت به طلبکاران دسته‌بندی شده ولی پیمانکاران و طلبکاران به صورت مداوم حساب این شهرداری را مسدود می‌کنند.

حمیدپور بدهی شهرداری آبادان به تامین اجتماعی را یک هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال با جریمه روزانه ۲ درصد اعلام کرد و افزود: بین سال‌های ۹۶ تا ۹۸ برای خرید اتوبوس و تجهیزات همچنین پرداخت هزینه بازنشستگی تعدادی از کارکنان این شهرداری به صورت اعتباری از چند بانک وام گرفته شد که ۷۰ درصد اقساط نیز پرداخت گردید ولی از اواخر سال ۹۸ تاکنون از سوی این شهرداری حتی یک قسط به بانک‌های عامل پرداخت نشده است.

املاک شهرداری در یک قدمی مصادره

او  توضیح داد : تامین اجتماعی در حال مصادره املاکی است که به عنوان ضمانت گذاشته شده است که این نشان از بهم ریختگی نظم مالی و اداری در ۱۸ ماه گذشته در شهرداری آبادان دارد.

شهردار آبادان توان مالی شهرداری آبادان با داشتن هزار و ۸۰۰ نیرو را بسیار پایین عنوان کرد و گفت: نظم اداری و مالی با روش جدیدتر و مکانیزه به شهرداری آبادان بازخواهد گشت و انضباط مالی تنها راه موفقیت شهرداری آبادان با توجه به شاخص‌های مالی است که بازه ی زمانی ۹۰ روزه برای سامان دادن آن در نظر گرفته شده است.

او از تلاش ها برای نوسازی، بازسازی و عملیاتی ناوگان شهری در مدت ۲ ماه آینده خبر داد تا خدمات مناسب تری به شهروندان داده شود.

شهردار آبادان خواستار عمل به مسوولیت‌ اجتماعی از سوی ارگانها و سازمانهایی چون پالایشگاه، پتروشمی، ایرانول در آبادان شد و گفت: تا زمانی که سازمان‌ها و شرکت به مسوولیت اجتماعی خود در آبادان عمل نکنند شرایط همینگونه خواهد بود، شهروندان آبادان باید در این راستا مطالبه‌گر باشند.

حمیدپور در خاتمه با اشاره به ۴۸ درصد بافت فرسوده شهری در آبادان گفت: برای احیای مناطق فرسوده با بنیاد مسکن مذاکره شده است و با توجه به اینکه میزان خرابی‌ها در شهر زیاد است ، باید طرح های مربوط به احیای بافت فرسوده آبادان را به پیمانکاران بزرگ سپرد.

شهرداری آبادان دارای رتبه ۱۱ است.

انتهای پیام / ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.