۱۸ درصد GDP دنیا در سال ۲۰۲۰ دچار تنزل شد

رئیس دانشگاه امیر کبیر گفت: در سال ۲۰۲۰ به علت ویروس کرونا ۱۸ درصد GDP دنیا دچار تنزل شده است.

حسن قدسی پور در برنامه دوره توانمند سازی دانشجویان دانشگاه امیرکبیر که هم اکنون در دانشگاه امیر کبیر در حال برگزاری است، گفت: تجربه نشان داده هر چه دانشجویان در دوره توانند سازی بیشتر فعالیت داشته باشند در آینده تصمیم گیری بهتر و مسئولیت پذیری بهتری خواهند داشت.

او افزود: کرونا آسیب های عمده ای به جهان وارد کرد که از مهم ترین آن تبعات اقتصادی بود. در سال ۲۰۲۰، ۱۸ درصد GDP دنیا تنزل داشته است و همچنین خمودگی اجتماعی از دیگر عواقب کرونا بود.

قدسی پور تصریح کرد: برای مثال، میانگین معدل درس ریاضیات مهندسی و انتگرال در دوران کرونا ۱۹.۲۰ بود؛ اما دوران پس از کرونا میانگین معدل میان ترم این درس به ۶.۵ رسیده است.

او بیان کرد: کرونا به علت اجباری که جهت کاهش ارتباطات انسانی به علت پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا بر جامعه تحمیل کرد این بود که جامعه بشری دچار مشکل شد و ارتباطات اجتماعی و اقتصادی و انسانی به نحو زیادی دچار مشکلات جدی شد.

رئیس دانشگاه امیر کبیر بیان کرد: ۷۴ سال از انقلاب صنعتی کشور چین می گذرد و اعلام کرده که در سال ۲۰۲۵ باید کشور اول اقتصاد جهان باشند، یعنی برنامه ۱۰۰ ساله برای تحقق این امر داشته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار